15 April 2014

VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK JADI SIHAT DAN CERGAS!

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Kanak-Kanak dan Vitamin.

Dulu masa saya kecik-kecik, ibu saya bagi vitamin untuk minda expecially time dekat-dekat nak exam. From there saya kenal apa itu supplement atau vitamin untuk diri sendiri. Selain dari tu, ibu selalu beli koko krunch and susu untuk kami adik beradik makan setiap pagi.

Tapi bila dah besar, supplement dan vitamin makin jauh dari kami adik beradik. Mungkin kerana kurang sedar atau time tu makanan dah cukup untuk kami membesar. Cukup dalam erti kata, badan kami sihat dan kurang kene sakit. Alhamdulillah.

Berlainan dengan zaman sekarang, bila lihat anak-anak sakit, hati ibu mana tak pilu. Masa tu mula lah terfikir, kenapa dan bagaimana sakit tu boleh singgah pada anak-anak kita. Makan minum dah cukup. Apa lagi yang masih tak kena kan?





Vitamin untuk Kanak-Kanak.

Ada beberapa vitamin untuk kanak-kanak perlukan dalam proses tumbesar mereka. Vitamin dan mineral yang diperlukan dalah memenuhi keperluan seharian kanak-kanak agar proses tumbesaran mereka tidak terbantut.

Nutrisi yang diperlukan oleh kanak-kanak dalam proses pembesaran mereka adalah:

  • kalsium - untuk kekuatan gigi dan tulang. 
  • fatty acid (EFAs) - bina sel baru, kuatkan sistem imun dan sistem kardiovaskular dan untuk perkembangan minda si manja anda
  • zat besi - pembentukan hemoglobin, bantu oksigen diangkut oleh darah untuk elak berlaku anemia.
  • magnesium - kuatkan tulang bantu serapan kalsium, elakkan sembelit. mentainkan otot-oto dan sistem saraf
  • potassium - kawal air dalam badan, tekanan darah. kurangkan risiko osteoporosis dan kidney stones
  • vitamin A - pelihara penglihatan yang baik, lindungi badan dari infdection
  • vitamin C - pulihkan sel darah merah, tulang dan sel, jaga kesihatan gusi si manja. Vitamin c bantu serap iron dengan lebih baik.
  • vitamin D - bantu serap kalsium dan kuatkan tulang dan gigi, sebagai hormon dalam kesihatan imun, pengeluaran insulin, dan peraturan tumbuhan sel.
  • vitamin E - halang free radical dari serang badan yang boleh menyebabkan kerosakan sel.
  • zink - diperlukan oleh 70 enzim untuk bantu penghadaman dan metabolisma badan. 

Vitamin Kanak-Kanak Shaklee

Anak-anak kita sekarang boleh dikatakan agak fussy dalam makan. Tambahan makanan segera sangat banyak dipasaran. Ibu-ibu yang busy lebih prefer makanan yang dah siap di packing and instant untuk diberikan kepada si manja mereka. 

Anak anda berusia setahun keatas ememrlukan nutrisi yang seimbang untuk pembesaran. Pilihlah vitamin untuk simanja anda agar keperluan nutrisi mereka lengkap dan mereka stay aktif setiap hari.

Saya suggestkan kepada ibu-ibu sekalian Vitamin Kanak-Kanak Shaklee . Biasakan simanja dengan supplement agar mereka faham akan pemakanan yang seimbang bila dah besar nanti.



Harga pengenalan:
Mealshake - french vanilla : rm113.75 (544g), tahan selama sebulan setengah
Omega Guard : rm136 (90biji), tahan selama 1- 2 bulan
Chewable Vitamin C 100mg : rm37.50 (90biji), tahan selama 1- 2 bulan


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER