28 April 2017

Kenapa Perlu Memilih Business Shaklee Dan Kumpulan Shaklieya Shaklee.

Hari ini kak lia nak ajak awak2 yang sedang mencari bisnes untuk dijadikan sebagai pendapatan sampingan atau tetap, untuk sertai kak lia dan group besar kak lia dalam bisnes Shaklee ni.

Founder Shaklieya Group

Berbisnes Shaklee dengan GROUP SHAKLEE NO 1 DI MALAYSIA!

Perkara pertama dalam memilih bisnes ialah PEMILIHAN MENTOR.  Mentor yang baik akan membawa kita sebagai mentee kepada kejayaan dunia akhirat. Mentor yang sebaliknya? Naudzubillah.


Kenapa Perlu Memilih Business Shaklee Dan Kumpulan Shaklieya Shaklee.

Jadi kak lia nak terangkan kelebihan berbisnes Shaklee dengan group Shaklieya Shaklee ni:

1. COACHING ONE TO ONE

Sekiranya korang serious membina empayar bisnes, kak lia akan bimbing korang secara personal. Kak lia sendiri masa awal awal bershaklee, dari KL turun ke Kuala Terengganu untuk jumpa upline shaklee sebab nak belajar tentang business ni. Kalau kak lia boleh buat macam tu, korang pun wajib buat macam tu. Duplicate Mentor macam kak lia buat.

Coaching with Mentor

2. SISTEM DAN SILIBUS TERSUSUN

Kak lia akan bimbing korang untuk melangkah satu persatu, apa yang perlu korang buat untuk bisnes Shaklee. Apa yang perlu dibuat untuk kukuhkan tapak business dan langkah seterusnya.

3. MENTOR YANG BERPENGALAMAN

Kak lia dah nak masuk 4 tahun bulan Oktober nanti, mengamalkan dan berbisnes Shaklee. Kak lia pasti dapat menjawab segala persoalan korang dan sama-sama berlari ke puncak jaya. Biasanya bila downline bertanya, mereka akan puas hati dengan jawapan kak lia berikan. ☺







4. SENTIASA AVAILABLE 24 JAM

Yang ni special. Sebabkan kak lia memang suka sangat dunia shaklee ni, kak lia sentiasa sedia membantu korang di setiap masa korang perlukan. Kerana kita boleh online 24 jam. Tengah malam pun kak lia boleh reply lagi pertanyaan korang selagi kak lia tak tidur laa. Nak cepat  call terus kak lia. Available menjawab persoalan genius dari korang.

5. MENTOR YANG POSITIF DAN PROAKTIF

Kak lia akan pastikan ahli-ahli group kak lia mendapat info dan tips terbaik. Oleh itu kak lia akan sentiasa gigih berkongsi ilmu-ilmu yang kak lia pelajari dengan korang dan yang paling penting, kak lia ajar melalui pengalaman bagaimana kak lia lalui hari hari business shaklee kak lia ni.

My Super Duper Helping Upline I Love Her Very Much

6. TUKAR GAYA HIDUP KE LEBIH POSITIF

Korang jarang membaca?  Banyak hutang? Selalu tertekan? Semuanya akan kak lia bantu untuk selesaikan. Selagi korang nak berjaya dan nak kak lia bantu, follow dan duplicate kak lia. Insyallah korang pasti boleh capai lebih lagi dari apa yang kak lia pernah capai.


Apa perlu saya lakukan untuk bersama group Shaklee Shaklieya?



Contact kak lia dengan kadar segera kerana kak lia membuka peluang untuk 10 orang sahaja kali ini untuk kak lia bimbing hingga berjaya menjana 4 angka dalam masa 6 bulan.

Detail seperti dibawah. Jangan tangguh tangguh ingin berjaya. Anda buat anda dapat, fast action  fast result. Jumpa kak lia dalam group Business Shaklieya ok!

< Lieya Kamz a.k.a kak lia canteq >
< www.wasap.my/60192872442 >
www.fairusemilia.blogspot.com >


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

26 April 2017

5 Tips Penjagaan Wajah Untuk Kulit Bersih Dan Sihat.

Kecantikan sangat sinonim dengan wanita. Tetapi jangan hairan dan pelik jika ada dikalangan lelaki juga menitikberatkan soal kecantikan terutamanya penjagaan wajah mereka. Ada yang suka pergi SPA, berfacial setiap bulan dan membeli produk penjagaan wajah yang mahal semata mata untuk mendapatkan kesihatan kulit wajah yang cantik dan flawless.

5 Tips Penjagaan Wajah Untuk Kulit Bersih Dan Sihat.
5 Tips Penjagaan Wajah Untuk Kulit Bersih Dan Sihat.

Untuk dapatkan wajah yang sihat, cantik, gebu dan flawless, tidak boleh tidak, setiap orang harus menjaga kulit wajah dengan baik. Masa zaman dulu dulu, nenek moyang kita ada pelbagai tips tips untuk jaga kesihatan penjagaan wajah. Antaranya, sapu muka diawal pagi dengan menggunakan air embun pagi untuk dapatkan kulit yang segar. Ada 1001 tips yang boleh diamalkan oleh kita semua.

Tapi, zaman sekarang, semua orang busy dengan kerja harian. Yang tinggal di bandar besar, waktu memanjakan diri sangatlah terhad. So, solusi mereka, ada yang melabur untuk produk produk yang mahal dan branded untuk menjaga kesihatan kulit wajah mereka. Pastinya yang mahal tu meliputi jenama jenama antarabangsa yang memang bagus untuk kulit.

Tapi, jika tak mampu bagi sesetengah orang lain, tetapi masih nak menjaga kesihatan kulit dan mendapatkan kulit yang sihat dan flawless bagaimana pulak yer?

Jom kita lihat video yang kak lia attached ni tentang tips penjagaan wajah untuk kulit bersih dan sihat.

5 Tips Penjagaan Wajah Untuk Kulit Bersih Dan Sihat.




Cadangan kak lia dalam pemilihan pencuci muka yang terbaik, selamat dan semulajadi adalah NUTRIWHITE Shaklee. Kak lia memang pengguna Nutriwhite skincare, dan sangat sangat berpuas hati terutamanya Makeup Remover Nutriwhite. Tanggal semua daki daki di kulit muka bila gosokkan Makeup Remover pada muka. Puas hati.

Biasanya orang cakap nak dapatkan hasil terbaik gunakan set yang lengkap. Tapi bagi kak lia, pencuci muka, makeup remover dan lotion pelembab Nutriwhite dah terbaik untuk berikan kulit yang sihat dan cantik. Korang WAJIB CUBA ok!

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

Persediaan Diri Menjelang Hari Tua.

Pernah dop kita fikir, macam mana keadaan kita bila kita semakin menuju kehari tua. Bagaimana keadaan kita bila usia kita masa tu lingkungan 60 tahun.

Sihat ke kita, sakit ke kita, masih bekerja ke kita? Atau masa tu duduk rumah pencen and melayan kerenah cucu cicit anak anak atau masa tu kita duk sibuk berulang alik ke hospital dengan appointment yang ditetapkan.

Mak ayah kak lia masih ada. Alhamdulillah masih sihat dan dapat lihat anak cucu dierang membesar dengan sihat. Nak sangat bagi mak ayah kak lia ni yang terbaik, salah satunya nak provide good supplement pada dierang without fail. Insyallah.

Bagi kak lia pulok, kak lia sentiasa titip dalam doa. Mohon Allah berikan kesihatan yang terbaik, dijauhkan penyakit berbahaya , agar tak mengganggu aktiviti harian dan ibadah kita. Bukan sihat untuk harini je tapi sehingga akhir hayat kak lia.

Kak lia mohon supaya kak lia dapat lihat anak cucu kak lia membesar depan mata dalam keadaan kak lia pun dapat bersama mereka main sesama.

Nak sihat sihat sampai hari tua. So kak lia kene jaga kesihatan dari sekarang. Keep all balance and sederhana dalam kehidupan harian.

Kak lia kan, ada impian one day, walaupun masa tu umur dah 50 tahun kan, nak bawak satu family kak lia anak cucu bercuti pusing pusing tempat orang. Setahun sekali biar tok dierang ni sponsor trip bercuti. Semoga impian tu dimakbulkan amin.

Masa kak lia tau kak lia ada tiroid tu, dunia gelap jugaklaa. Mana tak nye, anak anak kak lia masih kecik. Incaae terjadi pape pada kak lia, mana dierang nak cari umi dierang lagi kan?

Persediaan menginjak usia 30tahun ni, 3 siries dah horrr, kak lia kene jaga makan, walaupun kekadang kak lia terkehel jugak, nak kene bersenam, dan ambil vitamin yang terbaik.suoaya badan kak lia boleh stay young forever.

Sama macam anda semua jugak. Kene plan dah macam mana life kita bila nak menginjak usia emas. Prepare mana perlu. Kesihatan penting supaya kita dapat menikmati lifestyle yang happy and no stress.

Jangan lupa makan vitamin ok. Vivix dihatiku


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

20 April 2017

Sarapan Pagi Yang Mudah Dan Mengenyangkan Disediakan Oleh Ibu Bekerja.

Jangan ambil mudah dengan pengambilan sarapan pagi. Bila dah bangun tidur, secepat mungkin, cuba isi perut kita dengan makanan kerana otot otot yang berehat setelah 8 jam kita tidur perlukan makanan untuk bekerja.

Kak lia ni bukanlah suka makan pagi. Masa study dulu, selalu skip sarapan. Tapi bila kak lia baca balik kepentingan sarapan pagi, rasa macam kejam sangat pada diri ni. 

Yer lah, kak lia dah laa tidur 8 jam. Bila bangun pagi, terus buat kerja sampailah perut berasa lapar, than baru nak makan.

Kesian otot otot pejal kak lia, haus, memerlukan bekalan tenaga untuk bekerja.
Make sure, dalam masa 30 minit selepas bangun tidur waktu pagi  cepat cepat sarapan dulu ok. Dan!

Pastikan sarapan pagi kita tu, berkhasiat dan sihat.

Sarapan pagi versi Kak Lia yang busy dirumah. Kenyang dan sihat.

Memandangkan anak sulung kak lia, Hanna dah mula bersekolah, sebaik mungkin kak lia cuba sediakan sarapan pagi.

Kak lia tak mau anak kak lia follow pe'el umi dia yang tak suka makan sarapan pagi.

At least kak lia bagi roti. Roti dengan jem. Untuk alas perut masa dalam kelas. Dah siap breakfast, kak lia bagi sebiji vitamin C sebagai supplemen tambahan.

Sandwich telur + salad + buah tomato

Sandwich 3 layer sardin + telur mata cair +
keju cheesedale

Overnight oat + esp shaklee + chia seed

Roti goreng celup telur + cheesedale

ESP Shaklee + chia seed

Kak lia ni tak lah hebat benor memasaknya. Simple simple boleh laa. Janji, husband kak lia suka dan anak anak pun kenyang.

Boleh laa kan. Mudah, simple dan mengenyangkan. Tak perlu nak menggoreng setiap hari.

So, bagi mak maknyang busy, boleh cuba menu sarapan pagi macam kak lia buat ni. Hehehe. Yang penting, ESP wajib dikala kak lia tak sempat nak prepare sarapan.

Selamat mencuba yer.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

19 April 2017

Senaman 30 Minit Sehari Bantu Badan Kekal Sihat Dan Cergas.

Sering kita dengar, senaman membantu meningkatkan metabolism badan supaya badan kekal cergas dan mengelakkan diri daripada penyakit berbahaya.

Kak lia dalam usaha untuk menukar gaya hidup kepada lebih sihat. No sugar, dan senaman at least 20 minit setiap hari.

Memang tough jugak nak tukar dari biasa kepada luar biasa ni. Kalau sebelum ni, setiap makanan mesti ada rasa manis, now kak lia tak mahu gula langsung. 

Langkah pertama, kak lia tak minum air manis dah. Air kosong menjadi sahabat dan teman dikala badan memerlukan air manis. Kalau rasa craving manis, kak lia minum air sejuk. ☺

Bila dah jaga makan, dalam usaha menukar kepada yang lebih sihat, kak lia juga dah slowly start bersenam. Hari biasa, follow je youtube buat senaman untuk beginner.

Tak susah pun. Tak perlu equipment macam gym bagai tu kalau nak bersenam. Senama 30 minit je setiap hari dah cukup untuk mentenkan badan yang bertenaga.

Semalam, bosan duk rumah, kak lia spend time sejam lebih kat taman dekat area rumah. Walaupun berjubah, boleh je nak bersenam pun. Sesambil kak lia bawak anak anak pergi park. Main buaian.


Yang wajib, botol air shaklee bawak sebagai
peneman. Dahaga je, boleh minum air botol
Shaklee.

Adik Aasif tidur. Berangin oetang.

Sekaligus kita beri pendedahan kepada anak anak supaya bersenam atau buat aktiviti luar yang bermanfaat. Husna sampai berpeluh peluh, sampai terberak berak lagi haa.


Senaman 30 minit paling mudah.

Just berjalan saja. Tak perlu jagging beria sangat. Jalan laju jalan perlahan. Senaman 30 minit paling mudah. Berjalan selama 20 minit boleh bakar kalori sebiji karipap.

Oh my God. Seriusly? Yer kakak kakak sekalian.

Senaman 30 minit

Dekat park area rumah kak lia ni, ada jugak alatan senaman lain. Boleh huat push up, main gantung tangan macam gymnastic tu. Banyak. Bila dah siap jogging or berjalan ni, boleh main alatan senaman yang disediakan pula.

Quality time with family.

Ramai mak ayah bawak anak anak. Pakcik makcik, anak anak muda berjogging. Ada berjalan. Bagus sangat. Habis kerja, petang petang berjogging. Badan sihat, otak cerdas.

So, jangan lupa, senaman 30 minit untuk reward badan kita setelah kita makan macam macam makanan yang sedap. Kejap je, 30 minit sahaja. Ok!

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

13 April 2017

Nutriwhite, Rangkaian Penjagaan Wajah Shaklee Setaraf Jenama Antarabangsa.

Kosmetik dan produk penjagaan muka sangat laris dipasaran zaman sekarang. Tak ketinggalan, jenama tempatan yang tumbuh rancak selepas hujan banyak membanjiri pasaran Malaysia. 

Apa yang bahayanya tentang produk cendawan tumbuh ni, kesan penggunaan produk penjagaan wajah mereka dapat dilihat seawal beberapa hari.

Korang tak rasa something ker bila cuci cuci, tepek tepek, seminggu muka dah licin berkilat. Haishhhh kak lia yaa ampun laa. Biarlaa kak lia tak putih licin berkilat kulit muka, janji kulit kak lia tak rosak.


Salah seorang customer kak lia yang
menjadi mangsa produk amatur dipasaran

Kak lia tak mau komen pasal produk lain, sebab kak lia tak guna. Kak lia ni jenis tak pakai makeup sangat. Produk penjagaan wajah pun guna yang bebiasa saja. Janji cuci bersih tak berminyak, settle.

Tapi sejak bershaklee ni, bila baca feedback dari kawan kawan shaklee tentang Nutriwhite Shaklee, produk skincare, kak lia tergoda pulak nak cuba. 

Sebelum nak cuba pakai tu, kak lia study jugak laa kenapa pengedar Shaklee terutamanya mak mak ni, suka sangat dengan Nutriwhite Shaklee ni.

Set penjagaan wajah nutriwhite shaklee
Set penjagaan wajah nutriwhite shaklee.

Rupanya banyak produk untuk set Nutriwhite Shaklee ni. Lengkap sehingga ke krim malam.  Ada pencuci muka (Gentle Deep Foaming Cleanser),  toner (Soothing Radiance Whitening Softener),  krim siang (Ultimate Protection Whitening Lotion SPF15), krim malam (Overnight Renewal Whitening Cream), scrub (Gentle Action Makeup Remover), serum (Daily Defence Whitening Essence), dan spot whitening treatment untuk jeragat dan bintik hitam.

Wadduuuhhh, banyaknyaa. Patutlaa semua mak mak suka. Complete satu muka untuk penjagaan wajah. Macam masuk facial SPA dah.

Kenapa perlu menggunakan rangkaian penjagaan wajah Nutriwhite?

Specialnya Nutriwhite ni kerana bahan bahan utama dalam penghasilan produk Nutriwhite ni adalah bahan bahan terpilih sahaja. Ia sangat selamat dan semulajadi untuk kita menggunakannya.



Nutriwhite shaklee sangat special sebab ia berfungsi dan bekerja dengan 5 cara. Tengok gambar kat atas ok.

Nutriwhite mencegah kulit dari sinaran uv dan mengandungi SPF 15 untuk melindungi kulit dari cahaya matahari secara terus.

Mengurangkan jeragat dan pigmen hitam dimuka. Selain tu nutriwhite juga menyekat daripada berlaku jeragat, tompok hitam dimuka, mencerahkan kulit dengan sekata dan memperbaharui kulit muka pada waktu malam.





Bahan bahan Nutriwhite ni kak lia suka sangat sebab tak menggunakan mana mana bahagian haiwan. Semuanya dari tanaman, pokok tumbuhan, kacang soya, berries. Semuanya semulajadi.

Sebabkan nutriwhite shaklee ni sangat semulajadi, krim malam yang kak lia guna ni pun warna creamy sikit, tak putih sepenuhnya. Yang paling besy, krim malam shaklee tak berminyak macam pelembab kak lia pernH pakai sebelum ni.

So, kak lia tak hairan laa kenapa mak mak dan wanita pencinta Nutriwhite setia dengan produk penjagaan wajah shaklee ni.

Sedikit sahaja cukup memberikan kesan terbaik

Tahan lama tau, pakai sikit je dh berbuih pada muka. Ada yang setahun pakai oun tak habis habis. Jimat sangat. Kak lia akan teruskan pakai Nutriwhite daripada produk yang tah apa apa dipasaran yang janji laku dan tak de kajian tu. Untuk korang, jom bertukar kepada Nutriwhite shaklee.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

12 April 2017

Alternatif Membantu Masalah Ketidaksuburan Suami Isteri, Vivix Untuk Pasangan Yang BerTTC.

Vivix adalah antioksidan yang terbukti dapat mengurangkan risiko sakit jantung, kanser dan juga kencing manis serta membantu ketidaksuburan pasangan suami isteri.




Kandungan resveratrol yang diperolehi daripada anggur muscadin dalam vivix bertindak sebagai anti-oksidan yang melawan radikal bebas dalam badan, anti-penuaan sel dan anti- keradangan mengurangkan iritasi serta keradangan badan.


Bagimana ketidaksuburan boleh terjadi.

Bagi wanita, kesuburan menurun seiring usia yang meningkat. Ditambah lagi dengan kerosakan oxidative antaranya stress dan radikal bebas.

Bagi lelaki juga sama, radikal bebas boleh menjejaskan kesuburan dan merosakkan sperma lelaki.

Bagaimana Vivix membantu dalam ketidaksuburan suami isteri.

Resveratrol dalam Vivix (klik sini) membantu melindungi kerosakan pada sel telur akibat radikal bebas dan juga stress.

Resveratrol mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur tidak matang atau oosit, dan berpotensi melanjutkan tahun subur.

Ini kerana, vivix bersifat anti-aging dan melindungi sel daripada rosak, dan beri tenaga kepada sel dalam badan.

Ikhtiar hamil dengan vivix, dan bantu atasi masalah ketidaksuburan pasangan suami isteri, Insyallah.





Kita hanya mampu merancang, selebihnya hanya Allah yang mampu menentukan. andai ada dikalangan kawan kawan kak lia yang masih lagi berttc, dan andai kalian hampir berputus asa, vivix adalah solusi terakhir bagi korang mencuba.Insyallah


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

09 April 2017

Manfaat Dan Kebaikan Vivix Shaklee.

Apa itu Vivix Shaklee?


Rasa masam manis yang sedap menggamit rasa.



Di dalam Vivix shaklee terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti-oksida, anti-inflamasi dan
anti-penuaan. 



Vivix Shaklee bertindak sehingga ketahap selular untuk membaiki sel yang rosak, melindungi sel, beri tenaga kepada sel badan dan juga meningkatkan prestasi sel.





Vivix Shaklee bukan ubat yang mampu menyembuhkan, tetapi sifat vivix yang membantu menambah baiki kesihatan sel, dapat meningkatkan kesihatan ke tahap yang lebih baik.

Kenapa Vivix Shaklee bertindak sehingga kedalam sel?

Sel badan adalah perkara pertama yang perlu dijaga bagi mengelakkan penyakit dalam badan kita. Sel adalah komponen utama dalam pembentukan tubuh badan kita. Nak jaga kesihatan perlu dari asasnya.

Manfaat Vivix Sahklee untuk kesihatan.



Kak lia memang minum vivix shaklee ni untuk masalah tiroid kak lia. Memang best. Kak lia mium bagi mengurangkan risiko sel tiroid membiak lebih aktif.  Alhamdulillah, masalah tiroid beransur pulih.

Antara kebaikan Vivix shaklee adalah seperti dalam list ni.
  • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
  • Membantu merawat penyakit parkinson
  • Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan.

Siapa yang perlukan Vivix.
  • Penghidap kanser
  • Diabetes
  • Pesakit Buah Pinggang
  • Pesakit Strok, darah tinggi & pesakit jantung
  • Slip Disc & vertigo
  • Gout-Perokok tegar (yang ingin berhenti merokok)
  • Mereka yang berisiko penyakit kanser akibat keturunan Ingin awet muda
  • Mempunyai masalah mata
  • Cyst, fibriod, pcos
  • Bermasalah nyanyuk, ALZHEIMERS - Pesakit SLE LUPUS
  • Pesakit Telesemia - Monopouse / endropouse
  • Mereka yang ingin kurangkan risiko penyakit.

Haa, banyakkan manfaat dan kelebihan Vivix Shaklee ni.

So, bagi anda yang sihat ni pencegahan bermula dari sekarang. Jom amalkan Vivix untuk kesihatan jangka panjang seisi keluarga.

Lieya Kamz - pengguna tegar & pengedar shaklee

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

06 April 2017

Meniaga Online, Antara Kejujuran Dan Keuntungan.



Kejujuran seorang penjual online.

Korang rasa meniaga online ni senang ke mudah?. Kak lia kan, selalu laa rasa risau kalau order customer lambat buat. Terlupa pun ada sesekali tu.Ya ampun, sesungguhnya, meniaga online ni lagi susah dari menjual secara depan depan.

Why????

Sebabnya, Kak lia tak dapat tatap muka customer kak lia dan customer kak lia tak nampak 2 biji mata muka ninja kak lia ni.

Semua urus niaga shaklee kak lia perlukan kejujuran serta ketulusan. Bila berniaga kak lia perlu pegang kepercayaan customer kak lia bagi sebaiknya.

Being honest ni boleh bawak business kita at the top. Bila kita jujur dengan customer, customer akan sayang pada kita. Percaya dengan diri kita. So, pegang amanah yang customer bagi pada kita.

Kita tak nak customer fikir kita nak tipu mereka. Kita lebih fikirkan keuntungan business sampai sanggup tidak berlaku jujur dengan customer. Sebaiknya, treat customer kita seperti sahabat dan teman tapi tahu batasannya.

Macam mana jujur pada customer?
• Kalau bagitau harga, jangan ada hidden price yang customer tak tau. Contohnya, harga barang rm50, postage rm7, total rm57 tapi kita bagitau harga rm60. Rm 3 tu datang dari mana pulak kan.

• Bila kita consult customer, berikan info yang tepat, bukan rekaan semata mata. Awas pada gambar gambar testimoni, jangan guna testimoni orang lain bagi melariskan jualan produk kita.

Selain tu juga, kejujuran juga perlu ada pada diri sendiri bila berniaga.

Macam kak lia, kak lia business shaklee, jual produk shaklee. Kak lia perlu shakleekan diri kak lia dulu sebelum kak lia share pasal shaklee dengan orang lain. Bila orang tanya pasal produk ESP, kak lia perlu jujur berikan review mengenai ESP. Kak lia kene jujur dalam guna produk dan bercerita pasal produk kepada customer.

Jangan pandang mudah, tak jujur dalam berniaga, tak berkat hasil yang kita perolehi. Ok ok?!

Jangan asyik memikirkan keuntungan. Of coz orang berniaga nak untung. Tapi keuntungan yang kita dapat tu lagi berganda jika kita jujur dalam perniagaan kita. :)

Ingat shaklee, ingat kak lia ok. ;)

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

Mudahnya Berniaga. Shaklee Sebagai Sumber Income Kedua.

Jiwa keshaklieya shaklee.

Fokus kak lia pada berniaga shaklee. Ada kawan pernah tanya kak lia, susah ke business sambil duk rumah? Hmmm, memang susah dan sangat mencabar. Sebab? Business + babysitting anak anak. Tapi ada jugak yang hairan bagi sesetengah SID yang bekerja, bekerja pun still boleh manage business?

Masa kak lia naik leader dulu, kak lia masih bekerja. (Adakah kak lia harus kembali bekerja untuk naik rank) hahahahah??

Macam mana kak lia manage business tatkala kak lia ni busy mengalahkan PM?

Nak seribu daya, tak mau seribu dalih. Tu jelaa. Tak de alasan pun sebenarnya kalau korang memang fokus dan dalam jiwa tu memang sayang pada business especially business shaklee ni.

√ Postage/delivery shaklee tolong poskan.
√ Kelas belajar shaklee, sekarang ni orang belajar melalui phone je, whatsapp/telegram/fb group. Korang duk rumah, ngadap phone je dah boleh join kelas coaching.
√ Google? Berlambak info pasal shaklee,
√ tak de masa nak sharing? Main fb, insta boleh pulak, sebenarnya Malas.
√ tak de masa cerita pasal shaklee? Nak type post pepanjang? Sekarang ni boleh guna apps, schedule post sharing di fb bagai. Sebelum tidur, schedule post shaklee korang.

Nak berjaya jangan banyak alasan. Kak lia buat semua tu sesambil je pun. Duk rumah sesambil nasi masak, up 3-5 post. Sebelum tidur malam, edit gambar untuk post esok hari.

Lagi mudah bila kita dah shakleekan hidup kita. Pakai semua produk shaklee dalam kehidupan seharian. Makan shaklee, tidur shaklee, pakai shaklee. Bila kita dah feel the product, semua sharing tu akan lahir dari jiwa tak perlu dibuat buat. Lagi senang nak share.

Tapi kalo korang tak yakin dengan biz shaklee ni, nak share pun susah walaupun korang guna shaklee. Tapi guna shaklee sejenis vitamin je. hmmm patutlah susah nak niaga. Biz shaklee ni mudah je, mudah sangat. Korang tiktik ketik je phone tu settle.

Main phone bukan sebarang main main yer., Tapi masuk hasil. Dari main game and share, baca benda tak memdatangkan hasil, baik buat shaklee. Hehehehe.

Ok laa. So bagi sesiapa yang rasa nak cari duit poket tru fb, dan memanfaatkan penggunaan fb/IG sebaiknya, cari kak lia. Kak lia ajarin. Tapi kak lia nak ajar yang NAK SAHAJA.

Roger kak lia. Kak lia waiting for u guyz. :)

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

05 April 2017

Kekal Bertenaga Merentas Dunia Semasa Melancong Dengan Vivix Shaklee. #vivixgotravel.

Siapa sini kawan kawan kak lia minat sangat melancong. Travelpacker, bagpacker, suka enjoy lihat tempat orang and culture di dunia.

Jauh berjalan, luas pandangan.

Kalau pergi melancong, of coz kita akan sentiasa berjalan. Keluar pagi, balik malam kat tempat penginapan kita. Letih tapi excited dengan tempat baru.

So, macam mana kita nak kekal sihat bertenaga sepanjang kita melancong?

Kak lia ada satu group di telegram cerita pasal pengedar shaklee suka pergi pusing dunia. Mereka ni travellprenuer. Traveller + entrepreneur. #iReachtravel.

Mereka ni buka setahun sekali pergi vacation. Berkali kali. Dengan anak anak lagi, kekadang angkut satu family backpack ramai ramai.

Tapi dierang chill and cool je travel berhari hari. Ada yang jelajah beberapa negara tau. But they are all happy, fit dan bertenaga sangat semasa melancong merentas dunia.

At last dierang reveal rahsia bagaimana diarang kekal cergas dan bertenaga sepanjang melancong tambah lagi dengan cuaca yang berbeza. Ada main salji, ada main padang pasir, musim bunga, semua ada.

Vivix Shaklee, rahsia kekal bertenaga semasa melancong.

Kenapa vivix? Mereka ni memang standby siap siap botol vivix untuk kekal bertenaga. 

Vivix ni dia bantu beri tenaga kepada sel badan kita dan tingkatkan prestasi sel supaya dapat bekerja seperti biasa.

Kalau sel kita tak sihat, pasif je, macam mana nak tahan dengan aktiviti lasak semasa melancong. Berdiri tu hampir 15 jam la.

Selain daripada tu, vivix shaklee bantu melindungi sel badan dari rosak dan perbaharui sel yang dah rosak.

Bila travel kenegara orang, cuaca berbeza, expose dengan cuaca yang tak sihat, badan kita akan cepat kene serangan virus or bakteria. Vivix akan melindungi sel sel badan daripada rosak disebabkan radikal bebas di persekitaran. Sekaligus kuatkan sistem imun badan dalam merempuh cuaca yang tak menentu.






So, no wonder laa pengguna shaklee yang suka melancong ke negara luar menjadikan Vivix Shaklee sebagai bff mereka sepanjang melancong ke seluruh pelusuk dunia.






Bagi yang suka travel tu, kak lia sangat cadangkan, u guyz should try and bring it one bersama sama korang semasa travel.

Vivix dah sempai merata dan merentas dunia dah, kak lia je lagi belum merentas dunia. Insyallah one fine day ok!

#vivixgotravel

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER