20 April 2012

MEMANDU PULANG BERSAMA ANIS HAMID A.K.A CIKANIS

salam to everyone. saya khabar baik tanpa kamu semua bertanya khabar pada saya. today bos xde so kita hapdate la .upssss bos da datang tp xpela update jugak. hikhikhik. semalam me and my friend anis went to KL for site visit purpose. so kite orang pergi review bangunan Norman Foster buat, The Troika. awesome la jgk sebab konsep dia simple yet nice. menggunakan shear wall as the basic design. hmmmm dulu time study archi selalu berangan nak tgk troika tu and finally dapat jgk laa naik. nak tau kat mane? hmm google map laa. tp area KLCC jgk. jom tengok gambar ape itu troika.

VIEW DARI TROIKA


THE TROIKA
ok actually bukan nok crite pasal tu, tp saya ingin berbicara tentang percakapan dan diskusi saya bersama cikanis ketika pulang ke ofis dari Raintree club. hmmmm waktu tu hari ujan n jalan gelap n licin. so sembang punya sembang terkeluor laaa ayat xbersyukur. cam gini la keadaan nye, saya ckp kat anis, 'manusia nih susoh sungguh nok bersyukur, bila time ujan mitok hari tu panas, bila panas nok ujan. hmmm bila miskin nok jadi kaya. dok nikoh nok nikoh. bila ade air wat bazir bila xdok air merungut'
anis meia kan je. yerlaa kite ni bila ada take granted atas ape yang diberikan. so? tepok dada tanya selera. while browsing kat ofis pagi ni saya terjumpe related artikel. n this is the link, muslimahzone

Abdullah bin ‘Abbas dan Anas bin Malik berkata: Bahawa Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda, “Seandainya seorang anak Adam (manusia) mempunyai suatu lembah emas, pasti dia ingin mempunyai dua lembah. Tiada yang dapat menutup mulutnya (tidak ada yang dapat menghentikan kerakusannya kepada dunia) kecuali tanah (maut) dan Allah berkenan memberi taubat kepada sesiapa saja yang bertaubat.” (Bukhari & Muslim)





hmmm so dari situ saya harus berhati2 dalam menyuarakan pendapat saya. xmo kelak saya yang terluka. and it happends now to me. kamu2 harus bersyukur jika saya baik dengan kamu, kerna saya amat menghargai manusia2 dalam diri saya. so kamu jgan buat saya marah2 ok. huhuh once saya terkecik hati kamu yang susah, hmmm xmo2
so saya malas nak membebel dah sebab nak sambung kerja lagi. so selamat berkerja semua k. i love u sayang kau semua ok.

salam kasih sayang,
Lieya7 

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER