13 April 2012

SAAT MENGHITUNGKAN

salam to everyone, 
dikala saya menulis entry ini lagi sebulan dari hari ijab kabul saya. debar akan menunggu waktu itu membuatkan hati saya diremuk oleh pelbagai perasaan. semoga Dia memberi saya kekuatan untuk mengosongkan kekusutan fikiran. preparation now mcm biasa saja. masih n sedang diuruskan. rumah sewa alhamdulillah 60% done. just wait for the sofa. semoga dipermudahkan segalanya.
hmmm bak kata orang, alam perkenalan (pertunangan) sangat mencabr. saya tidak menafikan tapi harus tegar dan kuat. berfikiran posotif tatkala menghadapi masalah. 

jadilah orang yang mengundurkan diri dikala masalah dihadapi. just senyap sabar n tolerate je. positif thinking is important. alhamdulillah so far masih utuh jiwa ini menghadapi apa yang tertebar. masih jauh perjalan hidup mahu ditempuhi. 

Ya-Allah hanya padaMu aku mengadu nasib. today  hanya membca blog2 bagi merawat hati yang gelisah. jom share apa yang saya baca. hehehe 

 
 ok, just click the link. so far bila baca link tu hati saya berbunga2 n semangat makin menebal. saat2 ingin bergelar isteri seseorang adalah saat yang menggembirakan. tapi kengkadang debaran untuk menggalas tanggungjawab itu lagi tebal untuk dimengertikan. syukur kerana pasangan saya memahami saya dan kami saling berdiskusi walaupun sedetik jugak pertelingkahan.


Ketahuilah, istri yang menghormati suaminya ialah istri-istri penduduk surga. Tidaklah Anda ingin meneladani mereka? Rasulullah shalallahu alaihi wassalam pernah bersabda:
 “Maukah aku kabarkan kepada kalian para istri kalian di surga? Wanita yang penyayang, sangat subur, dan suka kembali berbuat baik yang apabila berbuat aniaya ia akan mengatakan, ‘ Ini tanganku ada diatas tanganmu, aku tidak bisa sekejap pun memejamkan mata sehingga engkau ridho kepadaku”1
Bukankah meminta maaf merupakan bentuk penghormatan yang tinggi? Bukankah mengulurkan tangan mengharapkan maaf suami merupakan sikap hormat istri kepadanya?  Maka, bila Anda ingin menghormati suami, jadilah istri yang sabar atas kekhilafannya. Jadilah istri yang tidak pernah menentang suami saat ia marah. Jadilah istri yang menghargai dan menghormati cemburu suami. Jadilah istri yang bisa menjaga suami. Jadilah istri yang tidak enggan meminta maaf. Enggan meminta maaf suami adalah bukti kesombongan istri. Tunjukkan rasa hormat dan perhatian Anda kepada suami dihadapan orang lain, baik saat ia bersamamu maupun saat ia tidak hadir disisimu. Dengan begitu, Anda telah menghormatinya dan insya Allah Anda akan senantiasa bahagia disisinya. Perkataan yang mudah terucap dan mudah menghancurkan rumah tangga ialah, “ Aku tidak akan menghormatimu lagi”.- muslimah zone
sekadar renungan kepada diri sendiri agar menjadi seseorang yang terbaik kepadaNya dan muslim2 sekelilingku.
salam kasih sayang,
lieya7

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER