10 December 2012

PART 1

ﺍﻠﺴﻼﻢ ﻋﻠﻳﻜﻢ ﻮﺮﺤﻤﺔ ﺍﷲ ﻮﺒﺮﻜﺎﺘﮫ

alhamdulillah pertama kalinya kehadrat Illahi kerana masih diberi pinjaman untuk terus menghirup udara nyaman di muka bumi Maha Kaya ni. arini genap 10 hari aku menjadi surirumah tangga kepada en.sheikh mohd hafiz suami tercinta. aku membuat keputusan ini dengan hati yang terbuka kerana aku percaya, tempat isteri adalah di sisi suami nya. so untuk itu, aku bertekad untuk resign dari kerjaya yang aku sayangi selama 3 tahun aku bekerja. n syukur everything going smoothly now. 



right now aku stay kat rumah mak mertua aku kat ladang, kuala terengganu. no doubt rumah sendiri lagi seronok tapi aku tetap gembira untuk tinggal disini. ma and abah tak henti2 menyediakan makanan yang enak2 untuk menantu dia sejak dari aku pulang untuk hari pertamanya lagi. aku rasa badan aku seolah-olah di pam pam dek kerana makanan yang 24 jam tak henti2 masuk ke dalam mulut aku. expecially aboh, cukup suka untuk lihat aku makan secukupnya and yang paling syok everyday ada saja makanan yang di bawa pulang ke rumah semata2 di beli untuk aku makan. padahal, anak lelaki dia ade jugak tapi aku jugak yang di ingatnya. syukur Ya Rabb


perjalan or rutin hidup aku seanjang kat sini of coz la makan tidur makan tidur. hahaha melampau kan? habis tu apa la aku nak uat. masak mak mentua aku da masakkan. kemas umah, memang umah da kemas hari2. semua barang aku da settle kemas. tinggal kotak2 hadiah je ynag masih belom buke. biar jelah kat situ. buka pu xleh wat pape jugak. lepas pagi hantar suami pergi kerje kat muka pintu rumah, kadang2 aku terus breakfast, kadang2 aku tidur balik. hmmm kalo da tidur jawabnya bangun la ukul 10 - 1030 pg. lagi melampau. abis tu aku xde nak wat pape. tp no good actually. adoooiii. kene tukar la pas ni cara aku bangun tidur ni. dah bangun tu aku trus jelah pergi mandi. da mandi semua aku baru makan. settle siap dalam lebih kurang tengah hari jgk laa. pastu sembang2 la ngan maa kat dapur pape je pasal life ni. pastu petang aku just tunggu suami pulang jelah. pastu da malam. masuk tidur. haaaaaaaa tulah rutin aku hari2. agak bosan tapi what  to do. nak bersungguh cari kerja kat sini pun da alang2 nak deliver dah. xpe2. sabor jelaaaa.


sekarang aku masih menghitung hari untuk plan masa depan aku. aku plan nak belajar mejahit. at lease aku dapat belajar sesuatu dan mencabar diri aku untuk sesuatu yang baru. insyallah dalam waktu terdekat ni aku cuba untuk mencari mana2 kelas mejahit area kuala terengganu ni. n my pregnancy aku pun da masuk minggu ke 30. tinggal lagi 8-9 minggu lagi untuk deliver may baby boo. xsabar and nervous pun ade. bercampur baur feeling tu. satu mende pun masih belum prepare for baby. hmmm bapak dia laa. asyik suh tunggu je. last2 nanti aku jugak yang haru biru. kemungkian besar aku akan deliver baby kat kuala erengganu je. parents aku kat KL suh aku bersalin kat sana. tapi aku xmo berjauhan dengan laki aku. hahahah almaklumlaaa, semuanya nak lakiiii je. xkesah la jah. apa2 la kau nak cakap kat aku kan. aku tetap nak suami jugak. kalau jauh2 ni susah laa. lagi satu kos untuk semuanya mahal. so far duk kat KT ni aku masih xkeluarkan duit lagi. aku just beli pun sebab aku nak makan. kukuikui. syok sangat. xde duit mintak dengan laki. laki lagii. alaa xpelaa kan. laki cakap dia nak support aku. so, kite berpatutan laa kan guna duit dia. hahaha

oklaa, time asar sudah. jom la bersiap2 untk asar pulak. till meet again.
love,
lieya7

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER