06 October 2016

Bagaimana Omega Guard Bantu Dalam Pembekuan Darah Dalam Badan? Silakan Baca.

Alhamdulillah. Baru je selesai belajar mengenai kepentingan pengambilan omega guard minyak ikan dalam diet harian kita. Memang sewajibnya, bila dengar tentang kepentingan omega guard ni, rasa takut nak skip makan omega guard. Hebatnya kepentingan omega guard untuk badan kita ni sebenarnya.


Seperti kita tahu, kalau sebut saja pasal omega guard ni, kita akan relate dengan nak kurus, nak kurangkan masalah kolesterol dan untuk minda anak anak. Tapi sebenarnya ada sesuatu yang kita terlepas pandang mengenai kehebatan omega guard terutamanya omega guard Shaklee.

Saya tak  mau cerita sampai larut malam, kita terus je pada point penting kita.

Fungsi omega guard yang mempunyai omega 3 membantu mengurangkan masalah salur darah yang tersumbat akibat dari enapan plak. Plak tu datangnya dari makanan yang kita makan yang tinggi kandungan lemak. Hari hari asyik makan berminyak berlemak, salur darah akan jadi sempit sebab plak dah berkumpul dan menempel pada saluran darah.


Lama kelamaan, salur darah jadi semakin sempit, akan berlakulah masalah kesihatan seperti serangan jantung, sesak nafas, darah tinggi dan penyakit kardiovaskular yang lain.

Masalah ni boleh dikurangkan dengan mengamalkan diet yang seimbang. Jaga pemakanan dengan baik, banyakkan makanan berserat, buat senaman, makan vitamin dan lain-lain.

Faktor saluran darah tersumbat kita boleh kawal, tapi ada satu lagi masalah yang menyebabkan badan kita perlukan omega guard bagi kekal sihat dan cergas.

Omega guard yang mengandungi EPA yang tinggi bagus diamalkan oleh kita semua kerana ia membantu dalam pembekuan darah.

Bagaimana Omega Guard Bantu Dalam Pembekuan Darah Dalam Badan?

Kes yang ni laa sepatutnya kita takutkan. Jika berlaku kemalangan, darah banyak keluar, macam mana nak berhentikan pendarahan tersebut.



Darah kita mengandungi platlet dimana ia berfungsi membantu bekukan darah. Keadaan platlet ni akan menentukan cepat atau lambat darah kita boleh membeku.

2 keadaan dimana platlet ni boleh bantu membekukan darah.
  • Apabila platlet retak (sebab luka berlaku), struktur platlet akan menjadi melekit. Jika ia berterusan, keadaan platlet yang melekit tadi akan berkumpul dengan platlet yang lain dan akan menyebabkan darah bergumpal dan menutupi luka.
  • Kalau pendarahan yang dalam berlaku, platlet (enzim tromboksin) akan dikeluarkan dengan banyak bagi berhentikan pendarahan.
  • Jika platlet badan kita jenis yang rapuh, senang pecah, pendarahan yang teruk boleh berlaku. Disini,  tromboksin yang terdiri daripada 2 jenis enzim iaitu TXA2 dan TXA3 akan bantu kurangkan kadar kesensitifan platlet yang rapuh.
  • Enzim TXA3 lebih bagus jika dibandingkan dengan enzim TXA2 dalam mengurangkan kadar sensitiviti platlet rapuh. Bagi menghasilkan enzim TXA3, kandungan EPA dari omega guard minyak ikan membantu menghasilkan txa3 yang banyak dalam platlet darah.


Disini membuktikan bahawa, AMBOIIIII AYAT SKEMA UOLSSSS, pengambilan omega guard minyak ikan mampu menyembuhkan luka kerana ia membantu dalam pembekuan darah pada tempat luka.

Tapi AWAS! Jika gumpalan darah ni berlaku dalam pembuluh darah, dan platlet kita tak mampu untuk kawal pembekuan darah kerana platl et mudah rapuh tadi, darah akan bergumpal dalam pembuluh darah dan menghalang alirah darah keseluruh badan.

Saranan saya,amalkan pengambilan minyak ikan omega guard dalam diet harian kerana ia bukan sahaja bagus untuk sistem kardiovaskular badan tapi ia juga membantu melindungi badan kita terdedah kepada risiko penggumpalan darah dalam pembuluh darah.

Apa yang berlaku dalam badan kita, dalam pembuluh darah, kita tak nampak. So, prevention is better than cure. Makanlah omega guard Shaklee untuk kesihatan badan secara total.

Bulan ni PROMOSI OMEGA GUARD SHAKLEE, call laa AKAK untuk dapatkan stok Omega Guard hari ni. Sementara promosi masih berlangsung. Hubungi Lieya +6019 2872442.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER