21 June 2012

EYE WATER

salam to everyone,

awak semua rasa letih mata tak? or ade yang kadang2 rasa kering mata or pedih2 mata, and apa yang awak biasa lakukan bila mata awak semua jd sakit.

tiada nikmat yang lebih baik apabila kita dapat rehatkan mata (tp bukan tdo tau) bila mata kite jadi pedih kering and letih.

tak terhingga bila mata yg kurang baik itu dibubuhkan eyemore. sangat menyamankan apabila dropkan 2 titis eyemore moist ke dalam mata.


bende alah ni sentiasa ada dalam beg tangan saya sebab senang kalo mata pedih or terasa kering just tetes kan aje.


 selain dari eyemo moist tu, awak jugak boleh guna opyrex ni.
first time saya guna optrex ni time saya balik umah mak mentua kat terengganu. maa gune optrex ni untuk cuci mata, ada dua jenis untuk optrex ni: eye wash and eye lotion.


cara gune dia:

kan penutup botol  tu ada bekas untuk kita letak kat mata. serkupkan mata gune penutup tu and buka mata kita dalam penutup tu.  direka fit dengn mata kita. xtumpah pun. instead of kita tetes, penutup tu bagi mata kita rendam dalam air. huhuhu tp masa saya buat tu melelh jugak keluar tp suami saya buat ok je.


 kalau mata yang agak kering expecially mcm mata mak mentua saya, bila rendam dalam optrx ni, akan keluar debu2 halus or kita kata mcm berpasir ada dalm air tu. means mata kita agak kotor. sebab banyak exposure pada habuk dan debu.

ok, saya just nak share, jom bca ni:

Eye Mo Drops has mild antiseptic and astringen properties to sooth and relieve eye irritation fast. It is for eye irritation due to foreign particles such as dust or smoke.
Eye Mo Moist formulated with HPMC a wetting agent that retains moisture in the eyes, moisturises and refreshes eyes which have become dry and tired through reading or working long hours in front of a computer. Exposure to wind or air-conditioning can cause dryness of the eyes.
source: http://gsk.com.my/healthcare-eyemo.html

so, kalo mata awak letih dan kurang selesa, gunalah tetes mata untuk segarkan mata. mata jugak berhak untuk dapatkan ubatnya.
salam kasih sayang,
lieya7

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

2 comments:

  1. Berminat gak nk cuba optrex tp ngeri.. Buka mata dlm air pn xpenah.. Huhu...
    Alami Store
    My Green Story
    support.green.live.healthy

    ReplyDelete
    Replies
    1. HMM MULA2 SAYA PUN XBERANI JGK, TP HUBBY SUH CUBE. SO FAR BILA DA GUNE TU RASA SEGAR.

      Delete

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER