17 March 2014

OMEGA GUARD ATASI MASALAH PERUT BUNCIT

بسم الله الرحمن الرحيم,  السلام عليكم

Sebelum bercerita lanjut berkaitan tajuk entri post harini, saya ada satu cerita yang ingin dikongsi bersama.

Al-kesah, bapak mertuaku, seorang lelaki yang sangat menitikberat soal pemakanan. Maksudnya di sini, dia sangat jaga makan seperti, no ice, no rice at night, berhenti makan sebelum kenyang, berkebun, take supplement (wajib) and kalau jumpa orang mesti ade cerita pasal kesihatan.

Bapak Mertuaku
Bapak mertua aku ni, slim! Perut flat! Badan kira tegap. Siyesly AKU CAKAP WOO. walaupun umur menganjak usia 77 tahun kalau tak silap aku la.

Yang paling hebat, he manages to care pasal perut dia so dia tak ade perut buncit. Aku heran jugak acaner dia punya perut flat sangat kot, tak buncit langsung tak macam anak dia, aishh lakiku da start boroi skit.

Setahun time aku tak kerje, aku duk ngn mertua, aku perhati, setiap pagi aboh tak miss makan supplement fish oil. Mulanya brand Blackmore, pastu tukor ke Omega Guard Shaklee sejak cousin aku introduce Shaklee kat aboh.    Dari situ aku dapat feel, tu rahsia aboh tak ade perut boroi. Anggapanku la.

Bila aku dah join Shaklee, than aku bacalaa pasal kebaikan fish oil ni, pengambilan fish oil yang berterusan boleh men'slim'kan badan kita. Shaklee ada fish oil shaklee yang sendiri, OMEGA GUARD. Aboh mertuaku start tukar ke Omega Guard selepas diperkenalkan oleh cousin husbandku, seorang doktor and aku terjebak shaklee ni pun sebab tau dia join shaklee jugak.

So, bermula dari situ, aku gali laa ape laa yang syok sangat pasal Omega Guard fish oil ni. 

OMEGA GUARD SHAKLEE ATASI MASALAH PERUT BUNCIT

Omega Guard Shaklee fish oil

Omega Guard mengandungi asid lemak omega 3 (fatty acid) . Asid lemak ni akan tinggikan paras hormon leptin . Hormon leptin membantu kita untuk 'cut' selera makan yang asyik nak makan saja. hehehehe.         

Bila selera makan kurang, lemak untuk perut tak lah banyak sangat terkumpul. Leptin juga bantu badan kite increse metabolisma badan . Lagi tinggi metabolisma badan kita, lagi cepat dan pantas lelemak akan di bakar .      

Fungsi omega guard adalah untuk burnkan lemak2 degil dan yang berbisa. Entry sebelum ni ada sebut pasal, kalau nak elak perut buncit, lakukan aktiviti kardiovaskukar. 
Fish oil Omega Guard ni juga berfungsi untuk menjaga kesihatan jantung dan fungsi kardiavasco kita juga. So elok sangatla kita amalkan pengambilan Omega Guard shaklee ni.

testimoni Omega Guard untuk masalah perut buncit 





Antara kebaikan Omega Guard juga, selainnya adalah: -
  • rendahkan kolesterol
  • melambatkan kehilangan daya ingatan pesakit Alzheimer
  • menguragkan keradangan, ketegangan sendi seperti gout
  • ibu hamil boleh consume Omega Guard unuk perkembangan minda dan mata bayi dalam kandungan
  • tingkatkan daya tumpuan, fungsi otak an self control anak
  • kurangkan risiko serangan peyakit jantung
  • membantu dalam penurunan berat badan 
  • melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  • mencegah salur darah dari tersumbat
  • elak dari terkena strok

Jom lihat apa kata pakar kecergasan berkata-kata: 

Kevin Zahari: 
"Kandungan utama minyak ikan adalah omega-3. Tambah supplemen minyak ikan ke dalam diet harian anda. Omega-3 adalah sejenis asid lemak yang baik untuk tubuh badan anda yang membantu melawan lemak tepu dan kolesterol yang jahat. Selain itu Omega-3 ini juga dapat membantu mengawal keradangan di dalam badan, menguatkan jantung, membantu penglihatan yang baik serta boleh meningkatkan mood anda. Omega-3 ini boleh didapati dari sumber beberapa jenis ikan seperti salmon, kembung, tuna dan sardin. Anda juga boleh membeli kapsul supplemen Omega-3 di pelbagai farmasi dan klinik '
Harga Pengenalan:
Omega Guard Shaklee: RM 136.00 90 biji (tahan selama 3bulan penggunaan)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 



Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER