22 May 2014

VITAMIN C UNTUK KULIT SIHAT,CANTIK DAN BERSERI. TIADA LAGI RASA MALU! KINI LEBIH YAKIN.

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

suntikan vitamin c yang menjadi pilihan ramai
Pernah suatu ketika ia umpama fenomena di Malaysia, kehadiran vitamin c organik. Mendapat sambutan yang sangat luar biasa. Masa tu, saya masih lagi dialam persekolahan, so saya hanya mendengar sahaja apa itu vitamin c organik.

Kepada semua obsesor kecantikan, kehadiran vitamin c organik ni membuatkan adrinaline mereka memuncak tinggi. Vitamin c sangat sinonim dengan dunia kecanikan. Lelaki mahupun wanita, semua sangat menggilai untuk menjadi cantik.


Sumber vitamin C untuk kulit.

Vitamin C senang diperoleh daripada buahan-buahan dan sayur-sayuran. Oleh sebab itu, kita disarankan untuk makan banyak sayur-sayuran dan buaha-buahan, tapi anda harus tahu bahawa, Vitamin C ni larut dalam air dan udara. So, bila anda potong buah oren contohnya, buah oren yang terdedah di udara akan berkurangan nilai kandungan vitamin c ni.

Tahukah anda , Guava @ jambu batu mempunyai kandungan vitamin c paling tinggi iaitu sebanyak 183.5mg. Selain daripada buah oren, anda boleh amallkan makan buah jambu batu juga untuk dapatkan vitamin c untuk kulit anda. Strawberi, tomato, brokoli, betik, mangga, dan nenas juga antara sumber vitamin c untuk kulit. 

Cadangan pengambilan vitamin c seharian adalah sebanyak 60mg. Memandangkan vitamin c ni akan larut jika berada dalam keadaan lembap dan basah, disarankan untuk anda ambil hidangan ni begitu sahaja. Maksudnya, makan buah oren sebiji lebih baik dari dibuat minuman oren segar dicampur air dan gula. 

Kepentingan Vitamin C untuk badan.

Pengambilan vitamin c yang cukup setiap hari dapat mengelakkan beberapa masalah kesihatan. Kepentingan vitamin c untuk badan kita boleh mencegah penyakit ateroklerosis iaitu arteri tersumbat (pembuluh darah tersumbat) akibat dari pemendapan plak di saluran arteri. 

Ia juga mengurangkan tahap kolesterol dalam badan, membina kolagen dan tisu-tisu yang baru, dan yang penting, vitamin c dapat melawan radikal bebas dalam badan yang boleh menyebabkan kanser dan sakit jantung. Vitamin c bertindak sebagai antioksidan melawan semua radikal bebas yang ada dalam badan.

Vitamin c untuk kulit cantik.


Melihat petikan daripada sebuah majalah, Vitamin C sangat sinonim dengan kulit. Ia lebih sinonim lagi jika dikaitkan dengan kecantikan. Kecantikan adalah BFF kaum wanita. Tapi masih ada juga kaum adam yang mementingkan kecantikan juga.

Pengambilan dan penggunaan vitamin c yang banyak akan membantu menghasilkan kolagen untuk kulit. Apabila kolagen kulit terhasil, ia akan membuatkan kulit kita sekata dan tidak merekah dan kering. Selain itu, kulit juga tak kusam dan pudar lagi. Penggunaan vitamin c yang berterusan akan memberikan kulit wajah kita kelihatan cerah, bersinar dan sihat, malah lebih anjal dan lembut bila di sentuh.

Seiring dengan teknologi arus semasa, vitamin c boleh didapati dalam bentuk pil vitamin atau ada yang mengambil suntikan vitamin c untuk kesihatan dan kecantikan kulit.

Bergantung kepada anda untuk menentukanya. Sudah pasti, yang berteknologi akan mengambil masa yang cepat dan kosnya agak tinggi berbanding jika diambil dalam bentuk pemakanan. Tepuk dada tanya selera.

Pilihan saya? Saya lebih gemarkan pengambilan supplement vit c dalam diet seharian saya.

Vitamin C Shaklee untuk Dewasa dan Kanak-Kanak.

harga sustained release vitamin c shaklee

set kulit cantik budget

Sustained Release  Vitamin C Shaklee adalah vitamin c pilihan hati saya. Memandangkan saya hamil anak kedua ni, saya amalkan setiap hari pengambilan vitamin c dalam diet harian saya. Salah stu sebabnya adalah menguatkan sistem imun saya serta mengurangkan alahan pada resdung serta mencantikkan lagi hemoglobin saya bila pergi checkup mengandung di klinik. :)

Saya sangat sarankan semua untuk amalkan vitamin c ni agar kita kekal sihat cantik dan berseri-seri. Be confident to make people confident with us!!!

Harga pengenalan:
Sustained Release Vitamin C : rm92.50 (180biji), tahan selama 6 bulan
             Chewable Vita-C Plus : rm37.50 (90biji), tahan selama 3 bulan
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER