07 September 2016

5 Fakta Mengenai Soya ESP Yang Tak Sama Dengan Soya Di Kedai Runcit.


Soya ESP Shaklee antara salah satu hot item produk yang digilai dan dicintai, dikasihi dan segalalah bagi penggemar soya. Mereka sangat sayang dengan ESP ni sebab soya ESP tak sama dengan soya di kedai runcit.

Ibu hamil, ibu menyusu, sicantik menawan, wanita yang nak slim dengan cara yang sihat, pesakit diabetes, pelajar dan pengguna yang dah consume ESP ni memberikan feed back yang positif selepas konsisten mengamalkannya.

Jom kita baca 5 fakta mengenai soya ESP yang tak sama dengan soya di kedai runcit.


ESP ni protin dari tumbuhan. Ada orang duk cerita, minum soya boleh jadi kanser. Soya ESP ni ada phytoestrogen dimana phytoestrogen ni diperlukan dengan banyak oleh wanita untuk gantikan hormon estrogen yang semakin berkurang dalam badan. 

ESP bukan datang dari sumber haiwan dimana kita boleh bimbang pada sumber protin tersebut. Sayuran kan bagus untuk kesihatan. Lagi satu, tak ada kajian khusus pun yang membuktikan makan soya adalah penyebab kanser.


Soya ESP menggunakan soya yang tak diubah genetiknya. Maknanya, soya esp tak de cucuk cucuk sana sini untuk mematangkan pembesaran soya. Hanya soya yang betul betul masak dan sedia untuk diproses sahaja akan dijadikan serbuk ESP. Soya ESP Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflovin soya.


Sekarang ni kat Malaysia, dah ada kesedaran dalam pemakanan yang low Glisemik Index. Beras dan tepung gandum mula dijual dipasaran dan dilabel dengan LOW GLISEMIK INDEX. Makanan yang rendah tahap glisemik bagus diamalkan kerana tahap gula yang ditukar dari makanan lebih rendah. Bagi pesakit diabetes, ini merupakan salah satu alternatif bagi mengurangkan pengambilan gula dalam makanan.


Protin akan rosak jika didedahkan pada suhu yang tinggi. Pernah satu hari, ada tompokan darah pada baju. Saya ni dengan selamber, ambik air oanas, kununnya nak basuh darah teraebut, tapi, sebaliknya pulok darah tadi tu makin melekat pada baju. Darah yang ada sumber protin tu membeku bila suhu air yang panaa dituang padanya.



Asid amino ni protin jugak. Ada asid amino yang boleh dihasilkan oleh badan. Ada juga yang perlu diambik dari sumber pemakanan. Bagi yang nak jaga otot, suka bersenam, masuk gym, mereka akan amalkan protim shake untuk mentenkan otot agar lebih pejal dan padat. Salah satu makanan kepada otot otot gagah perkasa korang adalah soya ESP Shaklee.

Ni antara fakta mengenai soya ESP yang tak sama dengan soya di kedai runcit. Jadi, korang dah boleh start tukar air minuman soya korang kepada soya ESP yang paatinya lebih sihat dan selamat.

Bulan ni, September 2016 ni bulan yang paling sesuai untuk kita bertukar soya, sebab soya ESP ada PROMOSI! Hubungi Lieya +60192872442 untuk dapatkan tong soya ESP PROMOSI anda. 

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER