06 November 2016

Perubahan Dalam Hidup Setelah 3 tahun BerShaklee.

As Salam

Sebelum baca sila berlapang dada. Semoga cerita wanita ini memberi inspirasi dan juga dapat membantu wanita lain khasnya untuk menempuh realiti kehidupan dengan lebih tenang.

Ewaaahhh. Actually Lia sendiri nak kongsi pengalaman Lia setelah 3 tahun menjebakkan diri dalam company Shaklee. Sepanjang bershaklee,  makan shaklee, hari hari shaklee, rasanya masih belum puas untuk berkongsi cerita dan kebaikan shaklee kepada semua.

Banyak perubahan yang Lia dapat rasakan dalam hidup sejak bershaklee. Bukan setakat telan vitamin hari hari, tapi sebenarnya lebih dari tu.

Kalau secara directnya, memanglah lia makan vitamin untuk improvekan kesihatan Lia. Tambah lagi Lia memang ada masalah kesihatan berkaitan tiroid, lagi kuat untuk Lia setia gunakan produk shaklee.

Kalau nak cakap, dalam bab kesihatan memang ada perubahan besar. Alhamdulillah walaupun makanan harian masih carca marba, tapi at least dengan supplement, boleh cover lopong yang ada. Selebihnya kita kene jaga laa.

Tapi bershaklee bukan semata mata untuk benefit diri sendiri. Perubahan yang lia rasakan tu termasuklah dari segi kesedaran lia dalam berbakti kepada persekitaran lia.


Perubahan Dalam Hidup Setelah 3 tahun BerShaklee.

Pada diri sendiri:
Kesihatan dan sumber ekonomi.
  • Susu badan semakin meriah selepas amalkan set menyusu bermula anak pertama, Anak kedua belum consume set menyusu lengkap.
  • Bacaan tiroid semakin normal sehingga sekarang kehamilan ketiga, Lia tak perlu makan ubat tiroid dah berbanding sebelum ni kehamilan ke-2 dan pertama Lia consume ubat tiroid dari awal mengandung sehingga nak bersalin.
  • Masalah gastrik semakin berkurang. Kalau datang rasa pedih perut, sebab lmabat makan, Lia akan terus shake ESP Shaklee pastu telan Papermint Ginger Plus, after 315-30 minit, pedih perut dah hilang. Alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t.
  • Kesihatan kulit sangat berbeza. Dulu kulit oily sangat expecially time bangun tidur. Now hampir bebas minyak dan parut jerawat semakin pudar. Kalau jerawat naik pun, parut senang hilang. :)
  • SHAKLEE juga bagi peluang tambah duit poket. Setakat ni bershaklee, tak pernah miss dapat bonus shaklee. Boleh rolling guna beli vitamin untuk diri sendiri jugak.
  • Shaklee banyak anjurkan kelas dan talk kesihatan, so kita dapat jumpa ramai SID yang lain. Daro situ kita belajar cara bersosial dengan masyarakat, bentuk jatidiri yang baik sebagai peniaga. Masing-masing tukar pendapat serta cerita macam mana bershaklee. Seronok sangat

Pada Bumi dan Alam Sekitar.
  • Produk shaklee, semuanya, guna bahan semulajadi. Dari bahan mentah, shaklee pilih yang betul betul matang untuk diproses dan cara tanaman tak gunakan racun serangga (pesticide) untuk kekalkan bahan tersebut. 
  • Pemilihan ikan untuk proses omega guard tu pun di pilih dengan baik tau. Shaklee guna satelit untuk tangkap ikan2 dan dapat approval dari Friends of The Sea yg menjaga populasi ikan2 sedunia. Betapa beraluihnya Shaklee nak jaga ekosistem.
  • Shaklee buat program tanam sejuta pokok apabila dapat tahu daripada angkasawan yang naik ke angkasa , mereka lihat banyak kerosakan pada bumi. so shaklee ambil inisiatif buat program seperti tanam pokok tu.

Pada Masyarakat:
  • Yang ni memang nampak secara direct jugak. Bila orang dah tahu Lia ni pengedar shaklee, dan aktif berbusiness. ramai yang tanya pasal produk. Meraka berminat nak beli dan consume Shaklee. Dari situ Lia dapat bantu masyarakat untuk hidup lebih sihat.
Kepuasan bershaklee yang utamanya dapat ubah lifestyle kepada yang lebih sihat, pastu dapat bantu orang lain juga sihat. Kalau orang cakap sebab duit, nak jual shaklee sebab nak sale banyak, sebenarnya salah sangat tanggapan macam tu. 

Shaklee dah establish berpuluh tahun. Ibu Lia pun dah tahu pasal shaklee, makan shaklee dari remaja, tak jadi Master Shaklee jugak. Actually, bila orang kenal produk, tau kebaikan produk, dari situ duit akan follow. Sebab orang dah tau kebaikan produk cuma mereka tak tau nak beli shaklee dari siapa.

So, tugas Lia dah alang alang bershaklee, biar lah sampai ke tahap tertinggi. Mana lah tahu Allah kenankan doa Lia naik jadi Master Cordinator. Amin.

Pesanan Lia, bagi sesiapa yang pernah amalan Shaklee dalam kehidupan, consumelah sebaiknya. Anda juga akan merasai perubahan dalam hidup anda seperti mana Lia merasainya. :)

See You At The Top.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER