07 November 2016

Vitamin Untuk Kesuburan Bagi Pasangan Suami Isteri Yang Sedang Berusaha Untuk Memiliki Zuriat.

As Salam.

Sentiasa berlapang dada dalam berusaha memiliki zuriat. Yang pasti rezeki anak tu datangnya dariAllah s.w.t.

Setiap pasangan yang berkahwin, suami mahupun isteri, masing masing mempunyai impian yang besar untuk memiliki zuriat untuk mengembangkan generasi mereka. Ada yang dimudahkan rezeki dari Allah, tak sampai setahun mendirikan rumah tangga, dah disahkan hamil. Alhamdulillah.  Tapi ada juga yang sebaliknya.


Ada beberapa faktor yang mempengaruhi keadaan suami isteri dimana dalam zaman modern sekarang ni, ramai pasangan yang PJJ dengan pasangan masing masing. Masa untuk bersama tu agak terhad sebab jumpa pun sesekali je. Ada yang jumpa 2 minggu sekali, ada sebulan sekali.

Faktor luaran kita still boleh adjust. Should be no problem. Kalau time bercinta sanggup redah jem, takkan dah jadi laki bini nak ngadap jem tak buleh. Yer dok? Yang perlu dititik beratkan kali ni bagi Lia adalah tahap kesihatan dalaman bagi suami isteri tu. 

Pendek kata, suami isteri ni kene tahu tahap kesuburan badan mereka untuk pastikan antara mereka tiada masalah yang boleh membantutkan usaha mereka untuk memiliki zuriat sendiri.

Both husband and wife perlu sesama jaga tahap kesuburan masing masing. Tak boleh salah sorang je yang jaga. Persenyawaan memerlukan 2 telur untuk berlakunya aktiviti tumbesaran janin.
Ada faham ka???  Tepuk sbelah tangan takkan berbunyi. 



Nutrisi untuk tingkakan kesuburan suami isteri.

Nutrisi yang sesuai mampu tingkatkan tahap kesuburan seseorang. Percaya ke tak apa Lia bagitau ni? Korang jangan ambik mudah tau. Diet yang seimbang kut lagu mana pun akan beri kesan pada kesihatan dalaman kita. Bukan untuk nak subur je. Tapi secara keseluruahnnya begitulah.

Cuba baca kejap link blogger ni pasal sayuran bantu wanita cepat hamil. Baca sini.

Memang tak leh lari dah. Kita kene makan secara sihat untuk dapatkan khasiat vitamin dan mineral dari apa yang kita makan. Cuba korang tengok pinggan makan korang. Ada apa? :( Menangis kalau tengok. Semua tak sihat. Betul?

Bagi pasangan suami isteri yang masih menunggu kehadiran cahaya mata,  boleh amalkan vitamin untuk tambah kukurangan nutrisi dalam hormon kesuburan. Secara umumnya, untuk menjaga tahap kesuburan pasangan suami isteri, vitamin dan mineral seperti zat besi, zink, folate, antioksidan, vitamin c dan omega 3 mampu membantu pasangan untuk lebih sihat dan tingkatkan homon kesuburan dalaman mereka.


Vitamin yang sesuai untuk kesuburan bagi pasangan suami isteri yang sedang berusaha untuk memiliki zuriat.

Untuk suami, Set Kesuburan Lelaki terdiri daripada VITAMIN E & ZINC + OMEGA GUARD.
- Fungsinya untuk pekatkan air mani, baiki bentuk sperm yang tak normal, beri tenaga untuk pergerakan sperm ke telur wanita, tingkatkan tahap testosteron lelaki. Bagi lelaki yang hisap rokok, Vitamin C diperlukan bagi  mengelakkan sperm daripada bergumpal.

Untuk isteri ada ALFALFA + BCOMPLEX + GLA COMPLEX.

- Fungsi set ni untuk para isteri mengatur hormon yang tak balance, regularkan period (mudah tentukan waktu subur), detox untuk kurangkan berat badan (obesiti membantutkan kesuburan dan boleh undang penyakit seperti cyst dan PCOS), kurangkan masalah keputihan punca ketidaksuburan, asid folik untuk persediaan ingin hamil dan merapatkan keintiman.

Insyallah. Konsisten dan doa pasti membuahkan hasil. Yang penting, badan kita perlu bersedia dari segi mental dan fizikal untik menerima 'roh' baru dalam badan.

Rezeki milik Allah, ikhtiar dan usaha, dari hamba-Nya.




Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER