24 June 2016

Alhamdulillah, I'm expecting for number 3.

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Dah lama sangat tinggalkan blog ni. Walaupun ada lagi satu blog, tapi feel dia lebih pada ruangan yang lama. 

Alhamdulillah, sukur pada Allah s.w.t sebab saya disahkan hamil untuk anak yang ketiga. Anak yang kedua pun dah berumur setahun 8 bulan. Tak sangka jugak rezeki datang seawal ni.

Memang saya dengan suami rancang untuk anak ketiga tapi tak sangka Allah nak beri secepat ni. Rezeki suami. :)

Al-kisah kehamilan ketiga ni, dia lain sikit berbanding yang sebelum ni. Misteri ala ala misteri nusantara. Dia boleh duk main teka-teki. Alhamdulillah sebab misteri tu, saya tak alami sebarang alahan sesampailah saya tahu saya hamil. Tupun selepas buat imbasan scan di klinik kat rumah.

Lepas tau je hamil, dan dan hari tu jugak merasa loya. Alahai baby umi, main kuci kucak ah ah yer. Alhamdulillah Allah mudahkan urusan kehamilan sepanjang trimester pertama.

Last week baru laa gi checkup di klinik ibu dan anak. Alhamdulillah lagi, terkejut pulak bila doktor scan, dah 14 weeks. What??? Saya ni duk tanya laa nurse kat situ, betul ke dah 14 minggu hamil. 

Patutlah nurse tanya apa pasal buka buku pink lambat. Actually saya pun tak tahu saya hamil. 2 minggu sebelum buat ujian upt kat rumah, masa tu still negetif, so takde lah saya bersungguh nak check lagi selepas 2 minggu berikutnya. Suami saya yang galak duk suh pi beli pregnancy test tu.

Esok pagi kita uji menguji, naik pulak 2 line. Smiley Face! Alhamdulillah. Terus bagitahu suami, dia pun duk mamai mamai lagi bangun tidur tengok result yang ada tu. Senyum je abang saya.

Cabaran semasa berpuasa.
Cabaran hamil masa mengandung kali ni tak ada sangat. Tak sama macam mengandung anak pertama dulu. Alahan seminggu jelah. Allah mudahkan perjalanan hamil saya kali ni tanpa ada rasa loya alahan. Yang tu memang syukur selalu.

Cuma masa hamil masa berpuasa ni, kene jaga pemakanan dan juga kene cukup air. Alhamdulillah, untuk pemakanan tambahan, saya dah ready dengan set kehamilan Shaklee dan jugak set Ramadhan.

Alhamdulillah, sepanjang puasa, masa awal awal je lemau sikit sebab mula mula puasa. Sampai sekarang, semua dah ok. Baby haritu gi scan pun semua ok. Tapi dalam hati ni still jugak ada risau sikit sikit sebab kita berpausa dalam keadaan mengandung. 

Insyallah, ada hikmahnya untuk ibu hamil ni.

Harapan dan doa.
Semua ibu doakan yang terbaik untuk kandungan dalam perut kan? so sama laa macam saya. Semoga baby yang saya kandung ni cukup sifat, sihat dan membesar dengan baik sehingga hari melahirkan. Lelaki atau perempuan, besar hasrat dihati inginkan baby lelaki, sebab kakak kakak dah ada 2 orang dah, tapi siapa kita nak atur kerja Allah s.w.t kan. 

Doakan kehamilan kali ni tak de berulang dengan hospital OnG banyak kali. Semoga result tiroid next week baik baik saja.

Untuk ibu hamil sahabat saya yang lain, jaga diri, jaga pemakanan dan juga jaga kesihatan.

Wasalam.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Hubungi saya :
Fairus Emilia bt Kamarudin (1026723)
Mobile : +6 019 287 2442 ( call / sms / whatsapp )
Facebook : fairus emilia
FB Page : hannahome vitamin

Follow me: 
Twitter : lieya kamz
Instagram : lieya kamz


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER