27 February 2014

UBAT ANTIBODI SEMULAJADI

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

Antibodi yang berlawan-lawan antara satu sama lain yang masing-masing nak tunjuk hero. 

Ubat antibodi semulajadi. Perghh ayat nak best. hikhikhik. Tapi tulaa yang boleh aku tafsirkan 'antibiotik shaklee' untuk diri aku. Aku rarely makan ubat antibiotik doktor sebab aku takut aku imun dengan ubat-ubatan ni. Padahal memng tak suka pun makan ubat doktor ni. Tapi sejak ade tiroid ni, demam selalu jugak melanda. Kalau dulu 6 bulan sekali pun susah nak demam.

Tapi doktor cakap if demam 3 bulan sekali is normal sebab badan nak adapt dengan perubahan cuaca yang ada. Hmm ok. Maybe sebab doktor nak ajak kita pergi klinik dengan lebih kerap. mihmihmih

Since aku dah jumpa dengan Shaklee, aku rasa kurang gelabah sikit bila badan rasa tak sihat, sejak aku kenal dengan NUTRIFERON & SUSTAINED RELEASE VITAMIN C ni. Dua benda ni la yang aku panggil Ubat Antibodi Semulajadi aku tau!


Ubat Antibodi Semulajadi

WHY?


Nutriferon Shaklee
:)


set imunisasi shaklee
Sustained Release Vitamin C yang bentuk ovul sikit tu.

Dua benda ni aku telan cepat-cepat if aku rasa badan tak selesa. Panas muka dan hidung tak selesa. Macam pagi tadi, bangun tidur tekak and hidung dah relate untuk bagi signal yang selsema bakal menjelma. Terus je pergi dapur, bancuh Nutriferon se sachet dan 2 biji terus Vitamin C tu aku patahkan dua and telan. Semoga ia menjadi satu ubat untuk aku dengan izin Illahi. Kita berikhtiar mana yang mampu. 

Kalau boleh aku nak yang lebih green. Since aku study Architecture, selalu lecturer tekankan isu Sustainable kan, so macam tu jugaklah aku nak applykan ubat-ubatan dalam hidup aku. Go Green, Go Sustainable. Say NO to drugs entering my body. 

Korang pun boleh dapatkan Nutriferon & Vitamin C ni jugak as korang punya ubat antibodi semulajadi.  So tak perlu la nak asyik jumpa doktor and setiap kali tu jugakkan doktor akan bagi paracetamol and antibiotic untuk korang consume. Sah-sah benda tu ada drugs kan. Kita cuba cara yang lebih alami lagi. 

Next entri aku akan cerita apa peranan dan fungsi setiap satu ubat antibodi semulajadi ni ok!. Guna tapi tak tahu fungsi dan sejarah dia pun tak boleh jugak kan. OK!

KITA JUMPA KAT NEXT ENTRI pasal Ubat Antibodi Semulajadi ni ok. :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER