12 February 2014

UBAT UNTUK GASTRIK

بسم الله الرحمن الرحيم

Apa Itu GASTRIK?



Gastrik adalah salah satu penyakit yang seringkali menghantui penghidapnya. Ngeri! Sebab gastrik boleh buat pesakit tu berguling-guling menahan kesakitan. Gastrik adalah salah satu keradangan pada dinding perut. Perut kita dilapisi dengan satu lapisan mukus yang melindungi dinding perut dari terhakis oleh benda asing. 

Punca GASTRIK.

Punca berlakunya gastrik sangat luas. Salah satu asbabnya adalah kerana tidak menjaga aturan makan secara konsisten dan teratur. Selalu skip breakfast. Sedangkan pengambilan sarapan pagi itu adalah penting bagi mengembalikan aturan badan setelah tubuh lama berehat (tidur) pada sebelah malamnya. Selain daripada tu, kita tidak menjaga aturan makanan kita dengan baik. Suka makan makanan pedas, berminyak, minum minuman bergas, makan dari makanan berangin seperti nangka. Pengambilan ubat untuk gastrik yang berterusan juga boleh menyebabkan berlakunya gastrik. So, berhati-hati dalam mengambil ubat-ubatan untuk mengurangkan kesakitan sakit anda.

Gejala dan Simptom Gastrik 

  • sakit dan pedih perut
  • hilang selera makan
  • rasa loya dan muntah-muntah
  • sakit kepala
  • sendawa yang keluar angin apabila kita gosok anggota badan tertentu

Cara merawat Gastrik

Jika ke hospital, doktor akan memberi ubat-ubatan yang sesuai untuk kawal masalah gastrik.
Ubat untuk gastrik biasanya akan diberikan atas nasihat doktor. Doktor juga akan memberikan antibiotik kepada pesakit. 

Selain mengambil ubat untuk gastrik , kita juga boleh mangawal cara makan dan juga amalan pemakanan kita. Jangan skip breakfast agar perut tak masuk angin. Elakkan minum susu jika perut kosong :) sebb masa tu perut sedang berasid. Kurangkan makanan berangin. jangan makan makanan yang pedas dan berminyak. Jangan amalkan ubat tahan sakit kerana ia lebih memudaratkan. Elakkan makan makanan yang tajam seperti jeruk dan cuka. (yang ni yang paking best sebenornya. hihihiih) Banyakkan minum air masak atau air putih mineral daripada minum minuman yang manis dan bergas. 

Anda juga boleh dapatkan suppliment makanan tambahan sebagai ubat untuk Gastrik bagi menampung kekurangan nutrisi tertentu, walaupun anda skip makan, tetapi khasiat makanan masih dapat di berikan kepada tubuh badan anda seperti biasa. Suppliment makanan ni bagi menampung keperluan gizi tertentu seperti protien dan karbohidrat.

suppliment untuk gastrik. ubat merawat gastik
SET KESIHATAN SHAKLEE

Cadangan saya, anda boleh mengamalkan SET KESIHATAN SHAKLEE untuk GASTRIK. mengandungi ESP, OSTEMATRIK dan BCOMPLEX sebagai makan tambahan harian anda. Andai badan korang senang berangin, boleh mencuba PAPERMINT GINGGER PLUS SHAKLEE.

Selamat menjaga kesihatan bersama.
Kita berusaha dan berikhtiar, Allah s.w.t jua tempat kita meminta kesembuhan dari segala penyakit.

Testimoni SET GASTRIK SHAKLEE





SHAKLiEEyagroup
Shaklee Independent Distributor (1026723)
+6019-287 2442 - whatsapp/call/sms
fairusemilia@gmail.com

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER