25 August 2016

6 Tips Business Online Shaklee.


Pernah tak ada orang tanya kita apa tips kita jaga anak, buat business, tips masak masak. Semua benda nak tanya tips itu ini. Hehehehe.

Tips tu umpama rahsia kejayaan seseorang. Ewaaahhh.

Dalam business, semua orang ada tips untuk berjaya. Dari segi marketing, production, pengurusan perniagaan, proses A to Z laa orang cakap.

Saya ni pun baru setahun jagung berbusiness. Masih bertatih dalam mencari rentak. Saya kumpulkan tips tips business online Shaklee untuk anda semua. Kut kut ada yang mencari jejak untuk berjaya bersama Shaklee.


Tips Business Online Shaklee.

  • Jadi diri sendiri. (Branding yourself).
Memandangkan ramai yang menjadi ahli Shaklee, ia merupakan satu kelebiha buat SID sebab kita tak payah sibuk nak cerita pasal Shaklee dari A sampai Z. Apa yang penting, kita selesajadi diri kita, jenamakan diri kita supaya orang ingat Shaklee, terbayang muka kita yang comel.
  • Rajin buat sharing. (Softsell & Hardsell)
Sharing ni penting bagi orang realize kehadiran kita kat dunia business online. Dah laa prospek baca tulisan kita aje, pastu jarang jarang menulis di media sosial, macam mana orang nak tau kita ni buat business online Shaklee? Betul betul? Kerapkan berkongsi aktiviti business online Shaklee anda. Tak semestinya cerita pasal produk sahaja. :)
  • Cari upline dan gali ilmu.
Kedua dua ni umpama adik beradik. Tinggal aja satu, satu lagi akan merajuk. Hehehe. Kita selalu kene dampingi upline kita supaya, kita dapat berkongsi, bercerita dan belajar business Shaklee dari orang yang dah berjaya. Mereka dah makan garam dan pernah berada pada tapak kita masa zaman awal awal mereka beraama shaklee. Rugi tak ambik ilmu dari upline Shaklee kita tau.

  • Jatuh cinta dengan Shaklee
Korang percayakan pada cinta pandang pertama? Cinta dan kasih akan buatkan kita feel dengan Shaklee. Kita kene sayang company Shaklee, saya dengan produk Shaklee dan kasih dengan ahli keluarga Shaklee. Jatuh cinta dengan produk dan kenal produk yang kita amalkan tu supaya, bila kita amalkan supplement Shaklee ni, ia akan sebati dengan jiwa kita. ;) Korang ingat kene bercinta dengan boyfriend dengan girlfriend je ker????? 
  • Guna sekurang-kurangnya 10 produk Shaklee dalam kehidupan anda.
Nak jual produk, tapi tak tahu apa khasiat produk yang kita nak jual tu. Memang tak feel la. So, langkah awal untuk buat business online Shaklee ni, consume paling kurang, 10 produk Shaklee. Bukan setakat vitamin je, malahan ada produk kesihatan rumah dan juga kesihatan kecantikan. 

Kita kene feel pada produk tu so senang bila ada customer tanya, kita sendiri dah jadi testimoni produk tersebut.
  • Jaga hubungan dengan pencipta.
Doa minta Allah mudahkan urusan Shaklee setiap hari. Hari hari niat jadi baik dan buat baik pada semua orang. Nak kongsi kebaikan produk supaya semua daoat sihat sama sama. Berjuta SID di Malaysia ni buka asbab kita tak boleh buat business. Rezeki kita Allah yang pegang, Berdoalah dan minta yang baik baik. Semoga dilapangkan rezeki kita dan keluarga kita. :)

Ok ok? Korang kalau ada tips dalam berniaga, boleh laa kongsi kongsi sama. Semoga saling bermanfaat untuk kita semua. :)

Nak join sebagai ahli dan pengedar, hubungi nombor Lieya. > 0192872442.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER