05 April 2017

Landmark Study 2 Shaklee : Telomeres.

Landmark study kedua shaklee mengkaji tentang telomeres bagi pengguna shaklee dan bukan pengguna supplement. Telomeres ni adalah penutup atau topi pada kromosom DNA badan kita.

Landmark Study 2 Shaklee : Telomeres.
Kedudukan telomeres pada kromosom badan.

Study ni menggunakan 107 pengguna shaklee yang menggunakan produk shaklee. Salah satunya adalah VIVIX dan mereka mengamalkannya selama 5 tahun. Approximately.

Di mudahkan cerita, setiap hari sel badan kita akan membahagi. Sel akan beranak baru. Bila sel kita membahagi setiap hari (cell devides), telomeres akan memendek.

Jom tengok dulu video ni.



So bayangkan, sampai satu masa, bila telomeres pada kromosom kita dah kehabisan, sel badan kita akan stop beranak baru. Lelama, sel badan kita akan mati.

Bila sel badan mati, akan datang penyakit yang boleh menjejaskan kesihatan. Penuaan dan kanser biasa akan berlaku. Penuaan ni kita suka sebut pasal awet muda.

Kajian tentang polyphenol resveratrol ni dilakukan untuk melindungi telomeres memendek. Dan hasilnya terhasillah vivix dimata ia 10x ganda lebih resveratrol.

Pernah dengar ke produk tempatan atau supplement yang duk cerita pasal anti aging, yang produknya betul betul melindungi kesihatan badan dari peringkat sel lagi.

Shaklee je ada. Thats why vivix ni something tau. Berantu vivix ni sebab yang menggilai vivix ni mereka appreciate nilai kesihatan berbanding nilai harga vivix.

Ada je orang berduit bila sebut harga vivx mereka cakap mahal, tapi bayar kereta 3-5 biji ok pulok. Sebab apa? Sebab mereka rasa badan mereka masih sihat.

Jangan fikir masa sakit je baru nak cr supplement. Masa sihat ni dah perlu amalkan. Why? Sebab sel badan kita juga akan rosak sebab terdedah dengan radikal bebas diudara dan lifestyle yang tak sihat.

Nak buat mcm mana ni?. Kak lia sarankan jom amalkan vivix sebagai salah satu ikhtiar kita dalam menjaga sel badan kita. :)

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER