20 May 2014

SET HAMIL SHAKLEE : KENCING MANIS SEMASA HAMIL

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Kehamilan membuatkan semua bakal ibu berasa teruja. Betul tak? Of course i am. Semua yang berkahwin mempunyai harapan yang tinggi untuk hamil. Jika tak, kekhuatiran takut pasangan ada masalah kesihatan tertentu. Tapi back to basic, semua ini kerja Allah s.w.t. Dia Maha Mengetahui bila rezeki anak itu akan hadir. Kita sebagai hamba harus terus berusaha yang terbaik dan berdoa akan kehadiran cahaya mata. 

Tika saat ibu bergembira menunggu saat2 kelahiran, tiba2 dapat pulak satu berita yang tak syok untuk diterima. Seperti saya, mengetahui diri ni ada hipertiroid di awal kandungan, buatkan jantung ni luruh dan bagai di tusuk sembilu. Mestilaa rasa risau tu ada sebab kita bawak lagi satu nyawa bersama kita. Tak nak laa ada apa-apa masalah berlaku pada kehamilan kita ni. Tapi jangan risau, para genies hospital akan menasihati kita apa yang perlu kita lakukan.

Ada beberapa masalah dan penyakit yang boleh dihidapi oleh bakal ibu ketika hamil. Antara salah satu penyakit yang boleh terkena pada saat hamil ni adalah DIABETES a.k.a kencing manis semasa hamil.

Kencing manis semasa hamil boleh dikenal pasti pada minggu ke 24 hingga ke minggu 28. Ibu hamil akan minum air glukos/air gula. Mereka dikehendaki berpuasa pada sebelah malamnya untuk melihat bacaan gula dalam darah ketika puasa dan selepas 2 jam minum air glukos/air gula, darah akan diambil sekali lagi untuk melihat gula dalam darah masa keadaan tak berpuasa. Kalau lebih dari bacaan yang ditetapkan, pastinya kemungkinan untuk hidapi kencing manis semasa hamil adalah tinggi.

Diet ibu mengandung untuk kencing manis.

Ibu-ibu hamil yang berisiko menghidap kencing manis semasa hamil ni harus menjaga diet pemakanan seharian mereka. Ini kerana, andai ibu hamil tidak menjaga pemakanan mereka, paras gula dalam darah pasti tidak dapat dikawal dengan baik dan ini menyebabkan gula dalam darah akan tinggi. 

Ibu hamil yang berisiko menghidap kencing manis ni akan merasa cepat dahaga, kerap kencing dan air kencing yang berlebihan setiap kali membuang air. kadang-kadang ibu hamil akan mengalami penglihatan yang kabur. Oleh hal yang demikian, amat penting bagi ibu ibu semua menjaga pemakanan semasa hamil. 

Amalkan pengambilan makanan tinggi karbohidrat dan rendah gula. Tapi tak bermakna anda tak boleh ambil makanan bergula langsung, tapi cuba kawal dan ambil dalam kuantiti yang bersesuaian. Perbanyakkan sayuran dan buah-buahan dalam diet seharian anda. Selalu bersenam dengan senaman yang sesuai dengan taraf kesihatan anda semasa hamil. 

Cadangan supplement ibu hamil yang menghidap kencing manis.



Set hamil shaklee untuk kencing manis terdiri daripada vitamin seperti :

ESP
Kandungan indeks glisemik yang rendah boleh menggantikan karbohidrat dalam diet seharian. protien soya adalah antara karbohidrat yang baik untuk penghidap kencing manis semasa hamil.

Bcomplex
untuk  metabolisme gula dan pembebasan tenaga kepada sel badan

Vitalea
kandungan zinc dalam vitalea berfungsi menurunkan paras glukosa dalam darah dan bantu pembentukan insulin yang baru.

Ostematrik
kekurangan magnesium semasa hamil adalah salah satu punca terkena kencing manis.
sumber kalsium, mangnesium dan vitamin D yang dapat mengaktifkan pankreas untuk mengatasi masalah kencing manis

Harga pengenalan:
ESP : RM150, tahan selama 1-2 bulan
B-Complex : RM53.75 (120biji), tahan selama 3 bulan
Vitalea: RM88.75 (120biji), tahan selama 3 bulan
Ostematrik: RM61.00 (120biji), tahan selama 3 bulan
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. 
Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan 
pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER