30 March 2017

Bagaimana Vivix Membantu Masalah Alzheimer, Sel Otak Yang Rosak (Degeneration)

As salam,

Sel Otak Sihat, vs, Sel otak Berpenyakit

Bila kita semakin tua, sel sel dalam badan juga akan menua. Malahan, too much exposure kepada chemical, radikal bebas, makin cepatkan lagi penuaan sel.

Bila  makin berusia juga, salah satu bahagian dimananakan mengalami penuaan adalah bahagian otak.

Neurodegenaration . Haaaa kak lia pun pestime laa study pasal ni. As we know, kalau relate dengan neuro ni bahagian saraf saraf dalam badan laa kan.

Tapi neurodegenaration ni berlaku dimana ia affect neuron pada bahagian otak manusia.

Kita bayangkan bila radikal bebas masuk dalam badan, sel pada bahagian otak kita stress, dan akan mengecut dan kesakitan. Bayangkan gitu ok.

Bila sebut saraf ni, ia berkait rapat dengan otak dan saraf tunjang. Bila neuron saraf saraf ni mati atau rosak, badan kita tak bleh gantikan dengan  neuron yang baru.

Saraf ni tak sama macam sel badan. Sel kita bila mati, akan ada sel yang baru.

Bila saraf pada bahagian otak dah mati, sensitiviti untuk neuron sebelah sebelah berhubung akan berkurang. Bila jadi macam gitu,, kita akan alami masalah susah nak fokus, sukar nak mengingat sesuatu dan yang paling worse, jadi alzhiemer.

Vivix shaklee adalah salah satu supplement yang boleh diamalkan oleh pesakit seperti diatas. Pesakit alzhiemer mengalami keradangan pada bahagian otak dan fungsi anti-keradangan (anti-inflammation) vivix dapat mengurangkan masalah alzhiemer.

Minuman botanikal alaf baru.. terbukti berkesan.

p/s : Keradangan yang berlaku tu disebabkan protin yang terbentuk dalam otak pesakit.

Wallahualam.

#tsunamishaklee #tsunamisuper8

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER