22 May 2017

Antara Protin Tumbuhan Dan Protin Haiwan, Mana Lebih Bagus Untuk Kesihatan.

Sebut je pasal protin, kak lia akan pikir pasal otot otot yang pejal dan sihat, kulit yang cantik dan moist gitu, dan paling best, sebut je protin, rasa kenyang. Hahahahha.

Protin ni datang dari dua sumber iaitu protin haiwan yang biasa dan selalu kita dengar, juga protin tumbuhan.

Antara protin tumbuhan dan protin haiwan, mana lebih bagus untuk kesihatan?

Apa beza dua sumber protin ni? Dua dua pun bagus apa? Nama pun protin. Protin kan bagus untuk kesihatan. So kenapa nak pertikaikan kebagusan protin yang ada.

Jom kak lia cerita sikit pasal perbezaan protin tumbuhan dan juga protin haiwan. Kenapa ada perbesaan diantara kedua protin protin tersebut. DAN!

Yang pastinya, mana satu lagi bagus untuk kesihatan badan kita.

Protin Tumbuhan VS Protin Haiwan.



Lihat pada dua gambar kat atas tu. Korang akan dapat jawapan secara terus.

To be honest, sebelum ni kak lia sendiri pun suka protin haiwan seperti ayam.  Bila dah belajar dan tahu pasal protin ni, kak lia jadi takut. Kak lia prefer protin dari tumbuhan of coz.

Protin haiwan seperti ayam dah kurang selamat untuk dimakan. Unless korang memang makan ayam organik setiap hari. Ok laa kan. Ayam sekarang dicucuk antibiotik, untuk elak penyakit, cucuk untuk tambah isi bagi pejal dan macam macam lagi.

Berbanding protin tumbuhan seperti soya, ia lebih selamat. Tak perlu dicucuk untuk kematangan. Sumber seperti isoflavon iaitu struktur kimia yang menyerupai estrogen dalam badan tiada dalam protin haiwan.

Kacang soya adalah salah satu sumber protin tumbuhan terbaik yang boleh diamalkan.

Protin tumbuhan pilihanku.


Nak pilih protin tumbuhan pun perlu yang terbaik. So kak lia pilih ESP Shaklee sebagai salah satu sumber protin harian kak lia.








So, tak hairan lah kenapa ramai pengguna shaklee sangat suka pada ESP Shaklee. Semestinya ia sangat selamat diminum dan memberikan seribu satu kebaikan pada kesihatan.

Stok ESP tak sampai 24 jam, terus licin habis stok. Bagi yang mencari protin terbaik, ESP Shaklee adalah protin tumbuhan yang terbaik yang wajib diamalkan oleh semua orang.

Kak lia dah minum. Nak masuk 4 tahun dah. Alhamdulillah, selamat untuk badan kita. Jom Shaklee.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER