25 June 2014

TIPS MENJAGA JANTUNG YANG SIHAT

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

Serangan jantung sangat sinonim dengan lelaki. Tahukah anda kenapa lelaki senang mendapat penyakit jantung jika di bandingkan dengan perempuan? 

Hormon estrogen dalam badan wanita berupaya menghalang wanita daripada serangan jantung. Oleh sebab itu, wanita yang sudah menopos, lebih cenderung beriso mendapat serangan jantung jika dibandingkan dengan wanita yang belum menopos.

Dalam rahsia kesihatan lelaki kacak bergaya dan sihat, menjaga kesihatan jantung sangat penting. Jika kita bandingkan tahap kesedaran dalam menjaga kesihatan, kaum wanita lebih sedar akan kepentingan menjaga kesihatan berbanding dengan kaum lelaki. Kaum lelaki hanya akan menyedari hakikat pentingnya menjaga kesihatan apabila mereka mendapat sesuatu penyakit.

Antara penyakit utama yang menyerang lelaki adalah:
  • Serangan Jantung
  • Kanser paru-paru
  • Kanser prostate
  • Andropos
  • Masalah kesuburan

Penjagaan jantung yang sihat bersama Shaklee.

Penyakit jantung juga merupakan penyakit keturunan. Selain itu, faktor yang boleh mendapat sakit jantung juga adalah daripada corak pola pemakanan seharian kita. Kolesterol yang tinggi adalah salah satu punca mendapat serangan jantung. 

Ada 4 langkah yang disyorkan oleh Shaklee bagi menjaga kesihatan jantung bagi sesiapa yang mempunyai masalah tersebut.

steps towards healthy heart
  • Pencegahan
'Prevention is better than cure'. Kata-kata yang selalu diungkapkan. Semoleknya kita cegah daripada terkena serangan penyakit atah sesuatu masalah. Kenapa perlu cegah? Sebab nak elakkan penyakit berlarutan bila dah terkena penyakit nanti. Pastinya ia akan melibatkan banyak benda termasuk wang ringgit. 
  • Penurunan
Untuk menurunkan masalah kolesterol, ia boleh di kurangkan dengan mengambil ubat-ubatan atau supplement kesihatan yang sesuai dengan badan kita.
  • Menguatkan
Kekuatan organ bergantung kepada power yang dibekalkan kepada organ tersebut. Ia umpama sebuah kereta yang memerlukan isian minyak yang penuh untuk bergerak pada kilometer yang jauh. Semakin banyak minyak semakin jauh jarak perjalanan. Semakin power organ badan, semakin kuat ia bekerja.
  • Perlindungan
Lindungi dalaman badan anda untuk penghasilan sel-sel yang baru serta melindungi daripada radikal bebas yang berada dalam udara. 
HARGA PHYTOCOL-ST SHAKLEE
RM197, 120 biji
Fungsi PHYTOCOL-ST adalah untuk mencegah kolesterol dari makanan yang dimakan untuk masuk kedalam salur darah dan menyumbatkan salur darah.

HARGA OMEGA GUARD
RM136, 90 biji
Fungsi OMEGA GUARD adalah menurunkan @ menghaki lemak-lemak pada dinding arteri salur darah yang tersumbat dan mengelakkan keradangan berlaku. Ia membersihkan salur darah agar darah dan oksigen diangkut dengan lebih lancar keseluruh badan.

HARGA COQ HEALTH SHAKLEE
RM124, 30 biji
Fungsi COQ HEALTH adalah sebagai booster tenaga kepada organ-organ yang bekerja dalam badan. Organ seperti Jantung memerlukan tenaga yang banyak untuk mengepam darah keseluruh badan. Diperbuat daripada teh hijau dan soya.

HARGA VIVIX SHAKLEE
RM475, 150ml
Fungsi VIVIX adalah memberi perlindungan kepada sel-sel dalam badan daripada terus rosak akibat daripada radikal bebas. Ia terbukti berkuasa sebanyak 10x ganda daripada resveratrol biasa.

Jika anda ingin mencari alternatif kepada perubatan moden atau rawatan hospital yang anda lalui sekarang ini, saya cadangkan untuk anda menggunakan Set Kesihatan Jantung Shaklee ni. 

SHARING IS CARING THE INFO!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.

Hubungi saya :
Fairus Emilia bt Kamarudin (1026723)
Mobile : +6 019 287 2442 ( call / sms / whatsapp )
Facebook : fairus emilia
FB Page : hannahome vitamin

Follow me: 
Twitter : lieya kamz
Instagram : lieya kamz




Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER