27 June 2014

BENTUK SPERMA MEMPENGARUHI TAHAP KESUBURAN LELAKI

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Masalah kesuburan menjadi salah satu faktor kenapa pasangan suami isteri yang sudah lama berkahwin masih belum berjaya mendapat zuriat. Ya, sesungguhnya, rezeki anak itu Kuasa Allah, tapi kita sebagai hambaNya harus berusaha dan berikhtiar untuk mendapatkan zuriat.

Masalah kesuburan bukan hanya dialami oleh pihak isteri sahaja, dimana rata-rata berpendapat, kegagalan mendapat anak berpunca dari masalah kaum wanita. Lelaki juga mengalami masalah kesuburan dikalangan mereka. Untuk mengetahui tahap kesuburan seseorang, pasangan dinasihatkan mendapatkan rawatan doktor pakar kesuburan untuk mengetahui tahap kesuburan masing-masing.


Faktor ketidaksuburan lelaki.

  • TekananEreksi lelaki akan terganggu kerana tekanan yang dihadapi lelaki dan mereka berada dalam keadaan mood yang kurang baik.
  •  Merokok - bahan kimia dalam rokok akan mematikan sel-sel dalam badan. Radikal bebas akan masuk kedalam badan dan memusnahkan sel-sel yang sihat termasuk bentuk sperma lelaki.
  • Steroid / Dadah / Ubat-ubatan - ahli sukan atau bina badan yang menggunakan steroid sebagai ubat dalam bersukan akan mempengaruhi kesuburan mereka.
  • Diet pemakanan - corak pemakanan yang kurang sihat seperti makan makanan yang berlemak boleh meningkatkan berat badan/obesiti dan ini juga menyumbangkan kepada masalah kesuburan lelaki.


Bentuk sperma dan tahap kesuburan lelaki.


Bentuk sperma memainkan peranan yang penting. Ini kerana bentuk sperma yang baik akan berjaya menembusi ovum perempuan untuk berlaku persenyawaan dan akhirnya membentuk janin yang sempurna. Bentuk yang tidak normal akan menyukarkan lagi proses persenyawaan. 

Seperti dalam gambar diatas, terdapat beberapa bentuk sperma yang kurang normal. Kepelbagaian bentuk kepala dan ekor memainkan peranan yang penting. Sais kepala berperanan dalam proses penembusan masuk sperma kedalam ovari telur wanita. Akrosom mempunyai enzim yang membolehkan sperma dapat menembusi telur wanita. Mitokondria pula akan memberikan tenaga kepada ekor sperma untuk berenang jauh ke destinasi yang dituju. Bahagian ekor pula mempengaruhi kadar kelajuan untuk sperma berenang menuju ke sasarannya. 



Sperma memainkan peranan yang penting dalam proses menghasilkan zuriat. Oleh itu, jalani hidup yang sihat agar bilangan sperma tidak berkurangan dan rosak serta sperma berada dalam keadaan yang sihat dan sedia untuk beraksi. 

Saya cadangkan kepada semua kaum lelaki umtuk pengamalakan pemakanan yang seimbang dan mengambil vitamin dan suppliment untuk membantu dalam proses kesuburan. Anda boleh mencuba SET KESUBURAN LELAKI SHAKLEE yang mengandungi ZINC dan VITAMIN E dan COQHEALTH untuk mengekalkan tenaga dalaman saudara. 

shaklee

shaklee


cadangan set untuk lelaki gagah perkasa.

RM149, 120 biji 

RM33.75, 120 biji

RM124, 30 biji
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Hubungi saya :
Fairus Emilia bt Kamarudin (1026723)
Mobile : +6 019 287 2442 ( call / sms / whatsapp )
Facebook : fairus emilia
FB Page : hannahome vitamin

Follow me: 
Twitter : lieya kamz
Instagram : lieya kamz


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER