16 February 2014

ESP SHAKLEE (Energy Soy Protien)

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

Energy Soy Protien, lebih dikenali dengan ESP Shaklee, merupakan salah satu produk top selling dari SHAKLEE. Ia adalah berasaskan protien based yang di perbuat daripada soya semulajadi.

Al-kisah macam mana saya boleh terjebak dengan Shaklee?

rasa kenyang dan bertindak sebagai milk booster
ESP yang membuatkan ku tak tido malam. Tak boleh hidup laa tanpa ESP waktu pagi. Hehehe

Bermula dengan membeli satu tin ESP bagi tujuan nak menyusukan baby Hanna. Masa tu tengah top beb pasal SET PENYUSUAN SHAKLEE ni. Shaklee naik semula ni pun sebab ada set set kesihatan seperti set menyusu ni. If not, sebelum ni SHAKLEE senyap sepi seketika. So, bermulalah pengalaman bercintaku dengan ESP SHAKLEE.

Alhamdulillah, tekak saya ni boleh suits laa dengan ESP SHAKLEE. Mungkin sebab saya dah biasa dengan soya, susu or something milky macam ni.

Masa first time bancuh ESP SHAKLEE ni, saya just bancuh purely ESP tau. Arghhh rasa pekat sangat sampai tak leh telan. Pastu duk pikir laa macam mana nak cari solution nak olah air tu jangan kasi pekat and rasa tak best macam tu. Hikhikhikhik.

Tuptuptap, saya pun campurla dengan milo and a bit of horlick. Pastu shake kan dalam shaker. Air kasi pekat and cair secukup mata memandanglaa. Kang kalo pekat, tak leh tolan den, cair sangat rase ceroi pulok. Yummmmmmehhh babyyy. Sedap woo. Rasa tak muak pastu ada rasa coklat jugak. Start dari hari tu, ada a few resepi saya try. Saya try jugak shake dengan susu kambing higoat. Not bad. Sedap sebab tak manis macam milo dan horlick. Yet, lepas tu saya try add milo sikit dalam ESP + HIGOAT. Sampai la sekarang ni, resepi tu terus unggul menjadi resepi killer aku. Hahhahha.

natural remedy
Jom la cuba. Dah ade ESP kat rumah, rugi tak try!

Selain dari minum, ESP SHAKLEE boleh buat as masker tau! Natural remedy. Just add a bit of natural/original yogurt dan sesudu ESP, kacaukan pastu sapu kat muka secara sekata. Biarkan selama 15minit pastu cuci dengan air bersih. So far, I haven't try  it yet, insyallah lepas ni boleh cuba. Orang cakap, kulit jadi soft and licin je. Boleh amalkan selalu. 

So, kepada sesiapa yang berminat nak cari minuman tambahan yang tak bergas dan low kolestrol, saya sangat suggestkan ESP dari SHAKLEE ni. Sungguh tak lena tidur kalau stok ESP da habis. This is my ULTIMATE BREAKFAST everyday. Banyak lagi benefit and resepi saya akan kongsi pasal ESP ni, tapi kat next entry post laa k.

Selamat mencuba ESP.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER