24 February 2014

VITAMIN UNTUK KULIT

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

dambaan setiap wanita untuk memiliki kulit sehalus dan segebu bayi.

KULIT CANTIK

Bila sebut je pasal cantik, mesti kita imagine dah  sorang pompuan yang kulit dia putih melepak, lesuh, tak de cela kat muka, rambut blonde, perghhh bila dia lalu tepi kita, hmmmmm wanginyeeeeee. Dahi licin beb, kedut pun takdak. Ni msti guna vitamin kulit yang mahal ni. Alhamdulillah atas kurniaan ciptaan Illahi sebegitu sempurna. Tapi jangan pula di salah gunakan pulak kan. :) Perlu sentiasa bersyukur dengan apa yang dipinjamkan untuk kite. Wah gituuu....

Tidak bagi sesetengah lelaki dan perempuan yang mengalami masalah kulit seperti jerawat dan jeragat contohnya. Group kumpulan ni akan lebih menholdkan diri mereka ke belakang apabila bercerita pasal kecantikan ni. yerlaaa, maybe dierang rasa rendah diri sebab kulit mereka bermasalah dan mereka rasa kurang berkeyakinan bila berhadapan depan khalayak ramai.

FAKTOR MASALAH KULIT BERLAKU

  1. Pancaran matahari - elakkan mendedahkan kulit anda pada pancara matahari secara langsung. Ia akan merosakkkan struktur kulit oleh sinaran matahari tersebut.
  2. Pencemaran - pencemaran air dan udara yang berleluasa pada zaman sekarang. Kite terdedah dengan free radikal yang berada dalam udara sekeliling kita.
  3. Penggunaan bahan kimia yang berlebihan seperti yang ada dalam alat pencuci muka.
  4. Penjagaan kulit yang kurang bersih dan tidak mencuci make-up sebelum tidur.
  5. Stress yang berpanjangan.
  6. Merokok dan minum minuman beralkohol berlebihan.
  7. Cara makan yang tidak sihat dan tidak seimbang.
  8. Allergy/ alahan kepada makanan tertentu seperti seafood.

VITAMIN UNTUK KULIT

Banyak produk untuk mencantikan kulit dan mencerahkan kulit berada di pasaran sekarang. Lambakan produk di kedai dan pasaraya, juga toko-toko menjual jamu dan ubat-ubatan membuatkan semua orang teruja untuk mencari vitamin untuk kulit masing-masing. 

Tapi harus di ingat, pemilihan vitamin untuk kulit sangat penting. Ia bukan lah seperti membeli baju atau buah-buahan di pasar. Kita harus tahu mengenai sesuatu produk tu dulu sebelum menggunakannya. Tahu apa isi kandungan yang ada dalam vitamin atau produk mencuci kulit dulu. 

Kebanyakan orang sekarang lebih gemar menggunakan supplement berbentuk  kapsul dan minuman kesihatan. Tidak di nafikan , hasil dan kesan yang di dapati selepas penggunaan ada sesetengahnya seawal seminggu sudah menunjukkan hasil yang positif.  Bergantung kepada vitamin untuk kulit tersebut. 

Pilihan saya: VITAMIN UNTUK KULIT saya adalah SET SKIN dari SHAKLEE.

Kenapa saya memilih SET SKIN SHAKLEE sebagai vitamin untuk kulit saya adalah kerana ia SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN. Saya mempunyai masalah kulit sensitif, oily dan berjerawat sehinggakan meninggalkan parut dan lubang-lubang halus di pipi. Saya tak menggunakan sebarang skincare dipasaran kecuali produk Safi ( tu pun sebab adik saya pengguna tegar Safi dan kulit muka dia sangat kebaby-an) Alhamdulillah kulit saya kurang berjerawat dan berminyak. Tapi parut jerawat masih berleluasa.

Saya menggunakan ESP Shaklee untuk breastfeeding anak untuk tambahkan susu. TAPI!!!

Satu keajaiban apabila saya menggunakan botol ke 3 ESP, saya realize yang parut jerawat saya makin pudar dan kulit kurang berminyak seperti dulu lagi. Saya tak mau laa overclaim lebih plak kang kata cakap saya ni nak lakukan produk. 

NO! THIS IS TRUE. Saya bukan nak lariskan produk saya guna tapi INI ADALAH YANG NYATA. Selain dari tu, saya mula mencuba VITAMIN C. Alhamdulillah jerawat dah sukar untuk hinggap di muka. Cuma adalah satu dua Miss J tumboh bila nak dekat dengan period kan. Selebihnya tak lagi macam dulu. (TAK PERCAYA TANYA BAPAK MERTUA SAYA MACAM MANA KULIT MUKA SAYA DULU) hahahaa...

Ada a few produk of Shaklee juga saya guna antaranya GLA complex, tanpa saya tau, Gla complex juga bagus untuk kulit sebab ia mengandungi VIT E dan mengawalatur hormon badan kita. 

SO!  I AM NOT OVER CLAIM THIS PRODUCT HERE, TAPI ini adalah betul2. Set Skin Shaklee adalah vitamin untuk kulit yang patut anda dapatkan sekarang! Rugi kalau siapa tak cuba. Saya dah cuba. Anda bila lagi?


Harga pengenalan:

B-COMPLEX - 120biji RM53.75
SR VITAMIN C - 180biji RM92.50
GLA COMPLEX - 60biji RM91.25
VITAMIN E - 120biji RM149
ESP - 850g RM150

Kecantikan bermula dari dalam. Rawat dalaman, rawat luaran, Insyallah kecantikan terserlah bagi kedua-duanya. 

Yang pasti, Rawatan yang paling berkesan mencantikkan diri kita adalah, amalkan pengambilan wuduk dan sentiasalah berwuduk dimana sahaja bilabila masa :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER