14 May 2014

HERB-LAX CUCI USUS DAN ELAK SEMBELIT, PERUT PUN FLAT!

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Sembelit adalah sesuatu yang menyakitkan. Disebabkan sembelit, perut jadi buncit. Ini kerana, usus kita tidak dicuci secara menyeluruh. Ada setengah orang, sembelit yang kerap boleh membawa kepada masalah buasir. Ouchhh. Lagi scary saya dengar. Kenapa boleh terjadinya sembelit dan bagaimana nak lawaskan sistem percernaan agar sembelit tidak lagi berlaku.

Sembelit boleh terjadi pada semua peringkat usia. Biasanya, kekurangan serat yang mencukupi dan kekurangam air dalam badan juga menjadi penyebab kepada terjadinya sembelit. Oleh itu, kita harus mencuci usus kita dengan baik agar sistem percernaan menjadi lancar serta lawas.


HERB-LAX dan Sembelit.

Herb-lax Shaklee, julab lembut yang dirumus khas dari 9 jenis herba berfungsi bagi membantu mengatasi masalah sembelit dan kurang lawas kita. Bagaimana?
  • Buckhorn Bark - lembutkan najis bagi mudah bergerak dan beri kelembapan pada usus
  • Licorice Root - bantu dalam proses detoksifikasi
  • Fennel Seeds - mengeluarkan toksin dari usus dan badan akibat pengumpulan makaan yang berlebihan dan bantu pencernaan bagi masalah kembung perut.
  • Anise Seeds - merangsang pengeluaran jus gastrik dari perut untuk bantu proses pencernaan
  • Rhubarb Root - digunakan sebagai antibodi
  • Blue Malva Flower - detoksifikasi dan imbangi tekstur kulit
  • Culver's Root - bantu masalah terlebih air dam tubuh dan asma
  • Alfalfa Leaf - membersihkan hati, darah dan usus
  • Senna Leaf - merangsang  tindakan pembersihan pada usus dan perut, kurangkan resapa nlemak dan cepatkan proses detoksifikasi.

Kita umpamakan dengan longkang yang tersumbat. Ada seribu satu macam khazanah dalam longkang. Sampah, plastik, pasir, daun kering dan lain2 lagi. Macam mana nak clearkan longkang tersumbat tu.
Kita mesti memerlukan sesuatu sperti contohbatang penyapu atau batang kayu atau alirkan dengan aliran air deras untuk menolak sampah2 dalam longkang yang tersumbat tu. Tolak semua kotoran yang menyebabkan longkak tersumbat tu ke kawasan yang memudahkan kita buang kototran yang ada.

Sama juga dengan usus kita. Dengan pengambilan dose yang ditetapkan, telan julab lembut Herb-lax dan ia akan mengambil masa sekurang-kurangnya 6 jam untuk mencuci khazanah yang tersumbat dalam usus untuk dikeluarkan secara total. Bersih tanpa meninggalkan kotoran. 

Apabila usus bersih, masalah sembelit akan hilang dan perut idaman akan kelihatan flat dan tak buncit lagi. Andai anda kurang menjaga kesihatan usus anda, pelbagai penyakit boleh hadir kerana usus tidak dibersihkan secara sempurna. Bak kata orang, Perut tu punca segala penyakit terjadi.So, sayangi usus anda

Pentingnya Herb-lax dalam penjagaan usus.




Perot adalah tempat kita simpan makanan. Macam2 makanan kita sumbat selagai terdaya masuk ke dalam perut. Usus pulak adalah saluran bagi membawa makanan yang telah diproses keluar dari badan.

Usus yang tidak dibersihkan secara total akan membawa kepada masalah2 kesihatan seperti sembelit dan juga masalah kolon. Selain itu, bagi sesiapa yang mengambil supplement dalam diet seharian, serapan nutrisi juga akan kurang efektif andai sistem pencernaan tidak dibersih secara menyeluruh. Ini kerana badan kita akan lebih bertoksin. Nutrisi tidak akan menyerap dengan bagus.

Oleh itu, jangan ambil mudah dengan masalah sembelit ini. Jika usus tidak sihat, badan kita juga akan berasa kurang sihat. Pastikan anda sentiasa mengambil makanan yang berserat tinggi seperti buahan-buahan dan sayur-sayuran bagi pencuci usus anda. Kepada pengamal supplement pula, jom cuba Herb-lax dari Shaklee sebagai alteratif mengatasi masalah sembelit dan menepiskan perut yang buncit.


p/s: Ibu hamil tidak boleh mengambil Herb-Lax dalam diet seharian. Ini kerana mengandungi herba yang boleh panaskan badan dan kurang sesuai bagi ibu dalam keadaan hamil.


Harga pengenalan:
Herb-lax : RM52.50 (120biji), tahan selama 3 bulan   
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. 
Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan 
pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

8 comments:

  1. Assalamualaikum di mana saya boleh dapat kan produk ini ya...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum di mana saya boleh dapat kan produk ini ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh hubungi saya untik dapatkan produk ni. Saya pengedar produk shaklee.

      0192872442

      Delete
    2. Boleh hubungi saya untik dapatkan produk ni. Saya pengedar produk shaklee.

      0192872442

      Delete
  3. Assalamualaikum..sy nak order..bole pos ke area kl? Tlg advise cara pengambilan supplement ni.hnya bila perlu atau stiap hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf lambat respond. Sis dah daoat ke product shaklee

      Delete
    2. Maaf lambat respond. Sis dah daoat ke product shaklee

      Delete
  4. Assalamualaikum..sy nak order..bole pos ke area kl? Tlg advise cara pengambilan supplement ni.hnya bila perlu atau stiap hari.

    ReplyDelete

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER