30 October 2016

Vitamin Tambahan Untuk Kurangkan Masalah Hipertiroid Dikalangan Wanita.

As Salam,
Cerita hari ni, ada customer tanya saya, berapa banyak vitamin shaklee saya amalkan. Saya tunjuk gambar ni. Dia terkejut. Katanya banyak benor. Jom kita baca terus kisah vitamin tambahan untuk kurangkan masalah hipertiroid.



Bagi saya, banyak mana vitamin yang saya amalkan, tak akan sama dengan tahap kesihatan yang saya hadapi sekarang. Saya disahkan alami masalah hipertiroid semasa hamil dan sehingga sekarang masih lagi menjalani rawatan dihospital.

Untuk pengetahuan semua, masalah tiroid lebih cenderung dihidapi oleh kaum wanita. Mungkin sebab wanita lebih banyak hormon berbanding lelaki so risiko wanita mendapat tiroid lebih tinggi.

Setiap 6 minggu (sejak hamil anak ke-3), saya perlu ambil darah tiroid untuk pastikan bacaan tiroid dalam darah terkawal.

Korang research laa sendiri apa masalah tiroid tu. Baca kisah saya, bagaimana saya mula mula tahu saya ada masalah tiroid.

Bila disahkan alami masalah tiroid, tiada rawatan lain yang perlu dilalui melainkan mendapatkan rawatan dari pakar di hospital. Bagi masalah hipertiroid, kita tak boleh bergantung kepada ubatan sepanjang hidup.

Oleh hal yang demikian, beberapa rawatan lain harus dijalankan seperti rawatan iodine atau pembedahan buang tiroid gland untuk hilangkan masalah hipertiroid.

Vitamin tambahan untuk kurangkan masalah Hipertiroid dikalangan wanita.

Menerusi pengalaman sepanjang follow up dengan pakar di hospital, saya dibekalkan ubatan dan melalui pemeriksaan berkala, masalah tiroid masih lagi tidak berkurang.

Saya decide nak amalkan supplement kesihatan kut kut boleh kurangkan masalah hipertiroid saya.

Since saya berdaftar sebagai ahli Shaklee, of coz saya amalkan Shaklee sebagai vitamin tambahan untuk kurangkan masalah hipertiroid yang saya hadapi.

Persoalannya, 'tak takut ke campur ubatan hospital dengan vitamin?' Bagi saya, kita perlu tau fungsi setiap vitamin yang masuk badan kita. Once you understand the purpose of taking supplement for your health,baru rasa nikmat makan vitamin.

Pergantungan sepenuhnya saya kepada Allah s.w.t. Dia yang menyembuhkan, dan saya berikhtiar untuk kurangkan masalah hipertiroid yang saya alami dan tingkatkan taraf kesihatan tubuh badan saya.

Memang sangat beza untuk diri saya, sebelum dan selepas berShaklee menggunakan Set Tiroid Shaklee. Selepas melahirkan bayi kedua, saya continue amalkan set berpantang dan beberapa bulan selepasnya saya makan Set Tiroid.

Antara vitamin tambahan yang saya amalkan untuk kurangkan masalah hipertiroid dikalangan wanita macam dalam gambar kat bawah.

Vivix membantu baiki sel dalam badan dan bertindak sebagai anti radang pada masalah tiroid 

Set Kesihatan Tiroid Shaklee.
Setiap vitamin ada fungsi tertentu. Insyallah next post, saya akan story mengenai fungsi setiap vitamin tu ok.

Nak order set hipertiroid, klik pada gambar dibawah.


tq. :)


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER