03 November 2016

Macam Mana Nak Kuatkan Sistem Imun Badan Supaya Tak Mudah Jatuh Sakit.

As Salam.

Sejak kebelakangan ni, Malaysia digemparkan dengan masalah kesihatan yang tak putus putus tiba seperti difteria, dan denggi. Sebelum tu, datang virus zika yang lagi menyeramkan rakyat Malaysia. Setiap musibah yang melanda tu adalah dugaan dan ujian dari Allah untuk setiap hamba-Nya. Sebagai hamba-Nya yang baik, kita perlu berlapang dada menerima ujian dan dalam masa yang sama perlu ambil langkah berhati- hati dalam menjaga kesihatan.

Cara untuk kuatkan sistem imun badan secara semulajadi.
Cara untuk kuatkan sistem imun badan secara semulajadi.

Langkah pencegahan awal untuk elak daripada kene penyakit berjangkitan ni, bermula dari diri kita. Kita boleh ubah situasi tersebut, tapi kita tak boleh ubah keadaan bilamana virus semakin menular.

Allah s.w.t dah designkan tubuh badan kita se'perfect' ciptaan-Nya. Dalam badan kita ni, Allah dah cipta anggota polis khas bilamana ada penjahat rempuh masuk badan kita, anggota polis akan bersedia melawan penjahat tersebut sebelum badan kita jatuh sakit.

Sistem imun yang khas dalam badan kita akan bertindak balas dengan patogen. Ia melindungi badan kita dari serangan virus dan bakteria yang boleh menyebabkan kita cepat lemau.

Macam mana nak kuatkan sistem imun badan kita supaya tak mudah jatuh sakit? Macam macam dah buat, tapi tetap setiap bulan kene on antibiotik sebab kerap tak sihat. Makan pun tak lalu. Kurus kering dah badan.

Interferon, polis khas dalam menjaga sistem pertahanan badan daripada serangan musuh.

Apa itu interferon? Interferon merupakan bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel dalam badan. Interferon akan bertindak apabila ada virus atau bakteria (invader) serang sistem pertahanan badan.

Interferon akan beri signal kepada interferon sebelahnya dan bertindakbalas terhadap patogen yang masuk kedalam badan dan sekaligus membunuh patogen tersebut. Interferon ni merupakan sistem pertahanan pertama dalam badan untuk lawan patogen apabila ia menyerang tubuh.

Jika interferon tak mampu pertahankan tubuh, barulah sistem pertahanan yang lain seperti sel darah putih akan bertindak dan juga seterusnya. Baca kat sini entry mengenai lapisan sistem pertahan badan manusia.

Sungguh sempurna ciptaan Allah s.w.t kepada hamba-Nya. Cuba kita bayangkan, bagaimana agaknya keadaan badan kita jika sistem imun badan tak mampu nak lawan virus dan bakteria yang ada dipersekitaran.

Interferon Semulajadi atau Buatan.

Interferon ni ada dua tau. Satu yang secara semulajadi Allah ciptakan dalam badan kita, dan satu lagi adalah buatan secara farmasitukel. Jika interferon dalam badan gagal berfungsi sebaiknya, suntikan interferon harus diberikan bagi memastikan badan cukup kuat untuk lawan penyakit. Suntikan ni biasanya diberikan kepada pesakit yang mempunyai tahap sistem imun badan yang rendah seperti pesakit HIV, HEPATITIS dan KANSER.

Satu kekurangan apabila ambil suntikan interferon ni, ia sangat bertoksik kepada badan. Pesakit akan merasai kesan negetif selepas suntikan diberikan. Selain daripada lesan negetif, lagi negetifnya, upline saya doktor, dia cakap satu suntikan interferon ni berharga belasan ribu tinggit tau. Bukan seribu dua je. Gullpppp. Bukan murah yer.Telan air lior mendengornya. 

Sebab tulaa, jangan ambil mudah dalam menjaga sistem pertahanan badan ni. Kene jaga baik baik. Makan makanan yang boleh kuatkan sistem imun badan kita. Sayur, buah, jangan tinggal. Selain daripada tu, topup badan kita dengan nutrisi yang boleh kuatkan sistem imun badan secara semuljadi.

Pumpkin Seed, Plantago Seed, Safflower Flower,Japanese Honeysuckle Flower herba semulajadi kuatkan sistem imun badan.

Di Shaklee, saintis kami dah buat research selama 40 tahun untuk menghasilkan supplement untuk kuatkan sistem imun badan secara semulajadi. Hasil kajian yang dibuat oleh Dr. Kojima dari Jepun, ada 4 herba yang dapat stimulatekan interferon secara semulajadi dalam badan. Hebat kan? Bersabor betul buat ujikaji ni. Tahniah Shaklee dan Dr. Kojima.


Nutriferon adalah produk yang dihasilkan oleh saintis Shaklee yang mampu menguatkan sistem imunisasi badan secara semulajadi tanpa perlu mencucuk cucuk. Hanya Shaklee yang ada hak eksklusif untuk memasarkan produk yang dihasilkan kepasaran langsung. Ia dipatentkan khas kepada Shaklee. Siapa ciplak kene saman.


Kandungan herba dalam Nutriferon tingkatkan daya tahan
sistem imun badan.


Cadangan Produk.

Nutriferon dipatenkan KHAS untuk Shaklee dan tidak diperolehi
dari mana mana produk kesihatan yang lain.
Serbuk Nutriferon manis manis kesukaan anak anak saya.

Testimoni pengguna produk.




ALHAMDULILLAH, semua berpuas hati.

Promosi November 2016 - Nutriferon.
BUY 6 FREE 1 @ BUY 2 LESS 25% . Grab NOW!

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER