18 April 2014

DIRIKU TERSUBUR DENGAN GLA COMPLEX

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


First of all, hopefully post tittle tak overclaim. Sebab now p&r ada guideline tentang jangan overclaim produk lelebih.

Tapi kenapa aku boleh mengeluarkan statement begitu? Hahihohahiho. Gelak bakal jutawan. 

Al-kisah bermula apabila aku nak cuba produk shaklee yang seterusnya iaitu GLA COMPLEX. Hasil diskusi dengan kawan-kawan dalam group whatsapp Shaklee, and through pengalaman seseorang dalam group tu jugak yang mempunyai masalah kesihatan yang sama dengan aku, dia suggestkan aku try consume Gla Complex ni. 


So far, sebelum ni aku try set menyusu Shaklee sebab aku still breastfeed Hanna and at  the same time aku memang cari supplement kesihatan untuk diri aku sendiri. Alhamdulillah Shaklee fits with me well. Yakin dan tawakal yang Maha Membantu dan Menyembuhkan setiap penyakit adalah Allah s.w.t.  Tujuan asal adalah bagi melihat sejauh mana Gla Complex dapat turunkan paras hormin tiroid ku since aku ada masalah tiroid, I think sebelum kawin lagi kut. Berat badan menyusut dan aku too skinny on that time.



So, beli laa aku first botol Gla Complex ni. Sebulan aku try Gla Complex tanpa aku consume ubat dari hospital dulu sebab nak tengok result macamana kan. Syukur, sebelum ni bacaan tiroid aku dalam 60+ and it is too too high. Tapi lepas consume Shaklee selama sebulan, bacaan tiroid aku drop separuh , stated that bacaan lepas ambik tca next tu 30+. Agak mengejutkan jugak. But still, i need better treatment from GH.
Here, I can see that, Gla Complex boleh control  paras hormon dalam badan kepada penghidap tiroid macam aku. Doa la jugak supaya Allah s.w.t bantu permudahkan tiroid aku ni.

Macam mana boleh tersubur?

Saya melahirkan anak secara normal, dan sehingga sekarang saya masih menyusukan anak saya terus dengan susu ibu. Tak campur susu formula tau!. Orang cakap, breastfeeding anak ni akan buatkan period kita lambat datang macam normal bulan-bulan period tu.

Bila saya consume Gla Complex for tiroid, saya tak fikir pun pasal period ni, time tu anak saya lebih kurang 8-9 bulan macam tulaa, tetiba satu pagi bangun tidur, my 1st day period terjadi. Hahahaha, terperiod maybe sebab hormon dalam badan dah tune to normal. Alhamdulillah.

Masih berjaga-jaga takut period tu bukan macam yang biasa. BUT alhamdulillah normal day period saya macam biasa. 5-7 hari je period tu ada. Saya teruskan makan Gla Complex tu macam biasa ikut aturan makan yang diajar oleh upline saya. Bulan kedua saya tak datang period. Yang tu saya tak sure kenapa tapi saya meneruskan jugak makan Gla Complex cuma saya tingkatkan dose softgel dari 2 biji ke 3 biji sehari. 

Masalah period saya on off sehinggalah bulan ke 4 saya consume Gla Complex Shaklee. Tapi hati ibu berdetik, try stop Gla Complex dulu sebab time tu baru teringat and terfikir pasal pregnancy ni. So, since pertengahan bulan 4 lebih kurang laa, aku tak ambik Gla dah sebab aku nak try test UPT dulu. Hahahaha biasalah, aku ni manelaa tau exactly tarikh subur pompuan aku ni kan. Main hentam sajo. Mano adoooo. Hahihohahiho




Suatu malam yang inginkan kepastian, tapi pada malam tu jugak, aku rasa tahap nak makan asam-asam kat Gaint Pertama meluap-luap. Start kereta drive terus tak pikir panjang dah mengidam ke ape tah malam tu. Sampai kat Gaint beli asam dulu pastu baru masuk farmasi belu test UPT tu. 


2 hari lepas beli tu baru aku test time pagi hari. Korang boleh teka apa jadi lepas tu???? 2 line indications terang benderang lagi bersuluh. It's positive that I'm pregnant. Alhamdulillah.


Pergi klinik doktor cakap aku hamil dah masuk 10 minggu. Tersubur aku dek kerana Gla Complex. haahhahaha

Now masa menulis entry ni I will say good bye to 1st trimester and welcome baby to 2nd trimester pregnancy journey. Semoga baby terus sihat membesar dalam tummy umi ok. Kakak Hanna and aboh is waiting for you in Oktober.


This is just my experience with Gla Complex. Yang selebihnya adalah kuasa Allah s.w.t. Kita hanya mampu merancang dan Allah s.w.t jualah yang menjayakannya.


Para isteri anda boleh mencuba vitamin dan supplement Gla Complex ni sebagai alternatif untuk baiki period yang tak regular. Hubungi saya untuk consultation dan info mengenai produk. Pembelian juga boleh dibuat terus dengan order produk dari saya, Whatsapp 0192872442 EMILIA. 

Harga pengenalan:
GLA Complex : rm91.25 (60biji), tahan selama 2 bulan
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER