09 April 2014

MASALAH RAMBUT GUGUR

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Masalah Rambut Gugur.

Rambut gugur memang seuatu yang menggerunkan terutamanya kepada para wanita. Lelaki masih lagi cool andai tidak punyai rambut. Mereka seperti dah ade mindset yang menyatakan Botak Itu Seksi. Tapi, jika masalah rambut gugur tu hanya di sesatu tempat sahaja, ia memburukkan lagi keadaan rambut tersebut. 

Masalah rambut gugur selalu di relatekan dengan stress. Selain dari stress, perubahan hormon seseorang juga memainkan faktor penting. Ibu selepas melahirkan bayi juga sering mengalami masalah rambut gugur yang berlebihan. In kerana hormon ibu itu bertukar dan berubah mengikut keadaan ibu ketika itu. 




Pesakit tiroid juga boleh mengalami masalah yang sama kerana ketidakseimbangan hormon dalam badan. Disamping itu, kekurangan nutrisi yang sesuai dalam badan juga boleh menyebabkan rambut gugur berlaku. Protein dan Zinc adalah nutrisis yang penting untuk mengatasi masalah rambut gugur ni.


Vitamin untuk Masalah Rambut Gugur.

Stress dan nutrisi yang tidak seimbang boleh membawa kepada masalah rambut. Contohnya seperti makan makanan yang berminyak. Minyak berlebihan membuatkan lubang rambut tersumbat dan rambut tak tumbuh dengan elok. 

Kita juga boleh mendapatkan vitamin yang secara semuladajinya daripada apa yang kita makan. Antara makanan yang boleh mengurangkan masalah rambut gugur adalah seperti:
  • salmon- kaya dengan protein
  • kekacang (walnut)
  • bayam-iron
  • telur
Selain daripada pemakanan, ada petua-petua tradisional untuk elak rambut gugur dari nenek moyang kita dulu yang boleh kita amalkan. Antaranya:
  • ramaskan daun bunga raya sehingga keluar lendir dan sapu pada rambut
  • gunakan asam limau 
  • cuci kulit kepala dengan santan kelapa agar kulit kepala tidak berdaki
  • gune lendir lidah buaya (aloevera untuk kuatkan rambut)
  • minum air masal yang cukup
  • tidur dan rehat yang berkualiti

Set Masalah Rambut Gugur Shaklee.


SET RAMBUT GUGUR SHAKLEE (dalaman)
ESP + ZINC COMPLEX

SET RAMBUT GUGUR SHAKLEE (luaran) 
SET PRO-SANTE SHAKLEE
Harga pengenalan:
Energy Soy Protein : rm150 ( 850g), tahan selama sebulan setengah
Zinc Complex : rm33.75 (120biji), tahan selama 3 bulan
ProSante Hair Care Syatem : rm356.25

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER