22 April 2014

TANGANI STRESS ANDA DENGAN VITAMIN B-COMPLEX. ANDA PASTI TAK STRESS LAGI.

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Stress boleh buat orang jadi tak menentu. Tanya diri kita, pernah tak kita rasa kehadiran stress tu dalam badan kita. Stress saya akan melaut jika saya tengok orang stress. tu memang buat saya stress.

Definisi stress.

Stress ni saya simpulkan sebagai tekanan dimana tekanan itu mengganggu emosi, fizikal dan mental seseorang, menyebabkan seseorang itu tak boleh fikir secara normal. Dia akan rasa perasaan yang negetif menyelubungi diri dia sendiri seperti marah, gelisah, dan lain-lain yang negetif lagi. Tak mampu untuk tersenyum. Kadang-kadang diri tak boleh nak handle perkara kebiasaan yang dilakukan sebelum ni. 


Kenapa stress? apa yang menyebabkan kita stress dan tertekan.

Banyak penyebab yang boleh buat kita jadi stress. Antaranya kerja yang menimbun kat pejabat, masalah keluarga, pemakanan yang kurang seimbang dan kurang berkhasiat, merokok, lifestyle yang kurang sihat, tak cukup tidur, kurang bersenam, kurang komunikasi berkesan, selalu memencilkan diri dengan masalah. Kalau nak ditulis, seribu satu sebab stress ni boleh terjadi.

SO!

How to deal with stress? Macam mana nak kawal stress yang ada dalam diri? 

Sebagai seorang muslim, damping diri anda dengan Allah s.w.t. Hanya Dia tempat pergantungan kita. Zikir dan doa adalah terapi yang terbaik. Perbanyakkan asas kerohanian dengan baca quran dan berdamping dengan orang-orang alim berilmu. 

Selain dari tu, cuba berfikiran lebih positif dengan bergaul dengan manusia dan orang orang yang positif, Jangan selalu bersendirian. Makan makanan yang berkhasiat dan balance kan diet anda. Vitamin Bcomplex adalah salah satu vitamin yang anda boleh amalkan untuk kurangkan stress anda. Jangan merokok dan amalkan kehidupan yang sihat. Bersenam dan tidur yang cukup juga dapat kurangkan masalah stress kita.

Stress yang melampau boleh menyebabkan kita penghidap pelbagai penyakit seperti migrain dan kemurungan. So, mulai sekarang, amalakn gaya hidup yang sihat bagi mengelakkan stress terjadi kepada anda.

B-Complex Shaklee untuk tangani stress.


Kebaikan B-Complex Shaklee:

  • bantu proses penghadaman
  • redakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
  • bantu tumbesaran bayi dan kanak-kanak
  • cegah anemia
  • rawat rambut gugur dan beruban
  • redakan senggugut
  • redakan alahan
  • lengkap dengan folic asid untuk elak kecacatan janin ibu hamil

kenapa vitamin b dari shaklee? sebab vitamin B Shaklee lengkap adik beradik kumpulan B sebanyak 8 vitamin.

B1(thiamin), B2(riboflavin), B3(niacin), B5(panthotenic acid), B6(pyridoxine), B12(cyanocobalamin), Biotin, Acid Folic

Harga pengenalan:
B Complex : rm53.75 (120biji), tahan selama 3 bulan

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER