16 June 2014

CUKUR JAMBUL MARSYA ELISYA a.k.a MasaElisa

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

Alhamdulillah, last weekend selesai 2 majlis kesyukuran kat rumah. Satunya majlis doa selamat nak sambut Ramadhan. Dalam masa yang sama, selit juga majlis cukur jambul cucu haji kamz and pn.ana yang ke 3, Marsya Elisya, anok fathin adik guek yang masih beringus tapi sudah ada anak satu. Baru habis pantang tu. 

Walaupun dia dah jadi ibu, tapi dia tetap dan masih budak kecik bagi saya. Hahahaha.

Alhamdulillah semua berjalan lancar. But unfortunately aboh hanna tak dapat join majlis sebab waktu gap untuk datang KL silih berganti sebab Rabu ni aboh nak datang lagi KL. 

Majlis dimulakan dengan marhaban dan berzanji. Pagi tu buat majlis cukur jambul dulu. So, adik panggil group marhaban  untuk meriahkan lagi majlis sambil kita berselawat kepada junjungan besar Nabi kita. Majlis pun start sharp pukul 10.30 pagi. Sharp waktu Haji Kamz. Hhahaha. Kalau dia punya plan, semua must due to schedule.


Dalam Islam, Rasulullah s.a.w. bersabda, “Tiap-tiap anak itu tergadai dengan akikahnya yang disembelih untuk dia ketika hari ketujuh dan dicukur, lalu diberi nama.” (Riwayat Ahmad dan disahkan oleh Turmudzi)
Dah selesai cukur jambul Elisya, majlis break kejap untuk lunch and tunggu zohor. Time ni saya and hanna dah collapes tidur dah. Hanna ngamok2 time dia untuk nap sekejap. Sekejap pun kat 2 jam jugak laa lelap. Terlepas dengan majlis doa selamat. Tau-tau semua duk makan dah. :)

buaian berendoi
buaian berendoi dan part of group marhaban and berzanji


door gift packing sendiri-sendiri :)

elisya dah kepanasan and rimas orang dah

Umi pun tak larat hari tu. Perut asyik mengeras and kejang je. Sikit terbantot pergerakan. So, lepas ni semoga semua bersedia dengan ramadhan yang bakal tiba.

OH YEAHHH. Hanna where is Hanna here?

U guys know what? Hanna pun berendoi guna Marsya Elisya punya buai. Dia ambik kesempatan sh umi angkat dia masuk buai. Tengoklaa aksi dia berendoi. Hahahaha Hanna oh Hanna. 

mula-mula steady.... next?

dia dah nak baring suruh umi ayun dia.. next...

hahahaa, hanna hanna, Awak dah besar, tak de berendoinye lagi dah.

ni baju masa majlis. omey la dengan rambut tocang. dah petang tukor baju lain.

Lastly, esokkan tu Marsya Elisya dibotakkan jugak kepala dia. Jadi macam shaolin soccer punya actor dah. Hehehehe. Semoga semua terus bahagia untuk menyambut ramadhan tahun ni. This year, umi penutup untuk baby dalam family. Doakan saya selamat semua melahirkan. 

shaolin soccer. dah botak dah. asyik tido je masaelisa niii.

atok haji je botakkankan elisya. senang gune mesin.
Selamat Menyambut Ramadhan yang bakal tiba semua :)


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER