09 June 2014

JANTUNG SIHAT ADALAH JANTUNG YANG POWER MENGEPAM.

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم


Seperti semua tahu, Jantung adalah organ yang paling utama yang mengepam darah dan mengangkut oksigen ke suluruh anggota badan kita. Kegagalan kita untuk mendapat oksigen yang cukup boleh memudaratkan badan. Serangan strok adalah satu satu akibat dan kesan andai badan kekurangan oksien yang diperlukan.
Kuasa mengepam pada jantung sangat hebat. 

Sekali denyutan jantung boleh membekalkan oksigen ke sluruh badan kita. Jantung ibarat pam atau jenerator elektrik dalam badan kita. Ia memerlukan tenaga dan keupayaan yang luar biasa dan inilah Kekuasaan Yang Maha Illahi yang mengatur proses dalam badan kita.


Saya sayang jantung saya.


Kita perlu sayang jantung kita seperti kita sayang pada sesuatu barang kesayangan kita. Kita perlu sayang sebab jantung banyak membantu kita untuk terus merasai nikmat2 kehidupan. Tahukah anda, sekali serangan jantung terjadi, anda boleh terus 'collapse' atau mungkin tidak akan memandang lagi dunia ini. Serangan jantung sangat ditakuti oleh semua orang. Rata-rata kes yang saya lihat dan berlaku di kalangan keluarga terdekat, serangan jantung biasanya menyerang kaum lelaki.

Dr. Bruce Daggy dalam talk Shaklee sempena National Conference Kuala Lumpur telah melancarkan satu produk yang hebat yang membantu kesihatan jantung kita. Beliau berkata,
`kesihatan kita sangat berharga. walaupun kita kaya, tapi kalau kita tidak boleh melihat anak cucu kita membesar dengan sempurna, apalah erti duit yang banyak tapi kesihatan kita, kita tidak peduli. Hanya mampu di hospital sahaja. Kita lah yang mencorakkan anak-anak kita untuk masa depan mereka.'


Asas dalam penjagaan Jantung anda.

Lain orang lain cara penjagaan kesihatan diri mereka. Tapi, asasnya masih sama. Lihat gambar di atas. Antaranya:
  • diet yang seimbang
  • senaman yang kerap (20 minit setiap hari)
  • berat badan yang ideal
  • pengambilan supplement yang secukupnya
  • imbangi tahap stress anda.



Sumber Omega 3 dari ikan laut dalam adalah sumber yang merendahkan kadar kolesterol dalam badan. Pengambilan omega 3 dapat mengurangkan keradangan dalam badan dan boleh merosakkan sularan darah dan menyebabkan penyakit jantung.

Sayangilah jantung kita kerana Jantung adalah aset paling utama dalam organ badan kita. In one short anda boleh terkena serangan jantung andai serangan itu datang tanpa di undang. Tidak kira usia muda atau tua, semua boleh mendapat serangan ini. Andai tak takut ker?


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER