13 June 2014

MELABURLAH BERSAMA SHAKLEE DEMI KESIHATAN YANG OPTIMUM

بسم الله الرحمن الرحيم, السلام عليكم

Shaklee 2014
Seminggu sudah National Conference berlalu. Bahangnya masih terasa. Aura master yang telah berjaya bersama Shaklee melekat dalam hati ni. Sesungguhnya tiada yang mustahil untuk kita berjaya selagi kita terus fokus dan tak berputus asa dalam sesuatu pekerjaan kita. Insyaallah.

Setujukah anda, Shaklee merupakan satu fenomena di negara kita sekarang. Ia seperti fenomena tsumawi suatu ketika dulu, dan juga fenomena Siti Nurhaliza di Indonesia. Shaklee pun ade kat Indonesia juga. Shaklee adalah suatu fenomena sebab sekarang, ramai di kalangan masyarakat kita sudah sedar akan kepentingan menjaga kesihatan. Ramai yang dah willing nak keluarkan duit, beli supplement kesihatan untuk menjaga kesihatan untuk seisi keluarga. 


Pelaburan kesihatan. 


Bila kita sanggup keluarkan duit untuk membeli sesuatu barang atau perkara yang kita suka, tanpa kita sedar, kita sudah melakukan investment atau pelaburan kepada barang  yang kita suka tu. Diharapkan pelaburan yang kita buat itu mendapatkan keuntungan kepada kita semula. Adakah anda merasa rugi dengan tindakan tersebut. Apa sahaja jenis pelaburan yang kita lakukan, semestinya ada keuntungan dan kerugian. 

Tapi! Adakah pelaburan demi kesihatan itu merugikan?

Saya ni bukan jenis yang sangat pentingkan kesihatan. Selagi saya rasa kuat, tak masuk hospital, saya rasa saya masih sihat. Tapi perspektif saya bertukar 360' sejak mengenali SHAKLEE. Why? Shaklee mengajar saya untuk lebih menghargai kesihatan daripada menghargai keuntungan yang dapat hasil dari pelaburan kita.

Sebelum berkenalan dengan Shaklee, saya pernah mencuba a few produk kesihatan, vitamin untuk kesihatan, tapi saya tak konsisten. Tak konsisten sebab saya rasa vitamin ni semua mahal. Nak menten beli setiap bulan tak mampu. Beli laa sebotol lepas tu, dah habis, senyap. Nak tunggu beli lagi kene cari duit lagi. hahaha. Sadis kan.

Tapi sejak dengan Shaklee, mula-mula saya consume ESP. Saya gunakan Set Penyusuan Shaklee, Alhamduillah susu badan saya masih banyak sehingga sekarang. Anak dah masuk setahun 4 bulan saya masih menyusu badan. Now hamil anak kedua, saya gunakan Set Hamil Shaklee. Badan rasa sihat dan bertenaga. Feed back yang diterima dari akwan-kawan yang pernah gunakan shaklee pun sama. Mereka sangat berpuas hati dengan produk shaklee ni. 

Pada permulaan saya bersama Shaklee, saya sign-up jadi ahli terus sebab nak dapat harga ahli, murah sikit kan. Saya pun share jugak produk Shaklee yang saya guna dengan kawan-kawan semua. Just trough online medium. Tak susah. Upline banyak jugak ajar. First month saya dapat bonus rm29 dari Shaklee. Saya pun terfikir, sebelum ni beli vitamin, even bagitau dan share pasal produk kat kawan-kawan, tak de pulak dapat cash back dari company produk tu. Badan sihat, cergas sikit berbanding sebelum ni, pastu dapat duit lagi.

Tapi dengan Shaklee, lain pulak. Lagi banyak kita beli produk dia, lagi banyak dia bagi kita duit. Seronok kan. Tak seronok ke? uishhh  mestilaa happy. Kadang tu beli berapa ringgit je, tapi dapat pulangan melebih dari duit yang kita keluarkan. Inilah yang dipanggil pelaburan kesihatan. Sambil jaga kesihatan, kita dapat buat keuntungan.

Konsepnya masih sama, nak jaga kesihatan, nak sihat dan muda seiring usia kita. Kita ni bukan makin muda. Usia makin meningkat. Pelbagai penyakit pulak sekarang ni. So, kalau kita tak amalkan pemakan dan gaya hidup yang sihat, macam mana kita nak kekal menten bertenaga. Sikit-sikit nanti jatuh sakit. Belum pun lagi masuk umur 50-an, dah kene keluar masuk hospital. Macam saya ni, hamil tapi ada tiroid. 

Masa NC Shaklee aritu pun, Dr. Bruce Daggy ada berkata,
 ' kita yang mencorakkan generasi akan datang, so, berilah pemakanan yang terbaik kepada anak-anak kita agar kita dapat melihat mereka menjalani hidup dengan sihat sempurna.' 
Tak rugi menjaga kesihatan. Sungguh! Saya masih ingat lagi, my previous employee, dia sangat particular dalam jaga kesihatan ni. Bermacam-macam supplement dan vitamin dia amalkan selain daripada dia beriadah main tenis. Saya sangat salute dengan cara dia jaga kesihatan. Dah berusia 50+ sebaya ayahku, tapi dia punya menten, cool je. Perut flat tak de boroi-boroi ni. Itulah bezanya orang yang mementingkan taraf kesihatan hidup yang optimum. Jaga pemakan dan amalkan cara hidup yang sihat.

So, disini saya ingin menyeru kepada semua yang membaca blog saya ni agar terus menjaga kesihatan kita dimana saja kita berada. Amalkan pengambilan supplement sperti Shaklee ini agar dapat menampung kekurangan nutrisi badan kita yang semakin hari semakin hilang kerana pengaruh keadaan sekeliling. 

Lahirkan generasi yang sihat minda, sihat tubuh badan. Generasi masa depan yang aktif dan berinovatif!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Jom sertai saya dan Shaklee untuk dapatkan privilage harga ahli yang lebih murah. 
Hanya rm65 seumur hidup @ dapatkan keahlian percuma seumur hidup dengan 
pembelian sebnayak 200UV. Jangan lepaskan peluang anda.


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER