28 August 2016

Lambakan Pil Kalsium Dipasaran. Ostematrix adalah jawapan dalam pencarian pil kalsium terbaik.

Ostematrix, kalsium Shaklee

Kalsium adalah salah satu vitamin yang sangat diperlukan oleh badan. kalsium sangat sinonim dengan tulang dan gigi. Sumber kalsium yang mudah didaoati adalah dari susu. Tahu tak korang, sebenarnya manfaat kalsium bukan hanya pada gigi dan tulang? Ostematrix Shaklee ada jawapannya.

Lambakan pil kalsium dipasaran. Mana satu yang terbaik?

Saya tak mau bandingkan produk mana yang terbaik. Semua produk yang dikeluarkan mesti dah dapat kelulusan dari pihak berwajib. Cuma kadang kadang kita sendiri keliru dan tertanya tanya, yang mana satu memenuhi keperluan nutrisi badan kita. Lagi satu kene hati hati pada kualiti vitamin. Ok :)

Sumber kalaium darinmakanan harian.

Keperluan kalsium diperlukan pada peringkat usia

Cukup ke sebiji sehari, apa kesan yang akan dirasai oleh badan kita. Berapa dose harian yang diperlukan oleh setiap peringkat umur. 1001 soalan ada dalam fikiran kita.

Kalau tanya saya, dah tentu saya akan cakap brand Shaklee. Sebab saya pengedar Shaklee. Hehehe. Saya dah amalkan kalsium Shaklee iaitu Ostematrix hampir 3 tahun. Sangat sangat berpuas hati. Ostematrix bukan sekadar kalsium biasa. Banyak kelebihan dan manfaat Ostematrix pada tubuh badan kita.

Ostematrix Shaklee, bukan sekadar kalsium biasa.

Kita kene tahu kepentingan dan manfaat kalsium seperti Ostematrix ni pada badan manusia.

Pergerakan kalsium dalam badan

Komposisi kalsium dalam badan kita terdiri daripada 99% kalsium yang terletak pada tulang dan gigi. 1% lagi ada dalam darah manusia. Kalsium dalam darah berfungsi untuk sistem saraf dan jantung agar berfungsi dgn baik. 1% ni lebih besar impaknya berbanding komposisi tulang dan gigi.

Paras kalsium dalam darah kita mesti menten pada tahap 10mg kalsium /100ml darah. Tak boleh kurang daripada paras tersebut. Andai kata paras kalsium dalam darah berkurang, badan kita akan adjust kandungan kalsium tersebut untuk mentenkan 10mg kalsium/100ml darah. Kita akan rasa tak selesa dan letih bila kandungan kalsium dalam darah kurang daripada bacaan tersebut.

Dari mana pulak sumber kalsium diambil untuk topup kalsium yang berkurang dalam darah?

Untuk pengetahuan semua, kalsium akan diambil dari makanan yang kita makan. Makanan yang tinggi lemak dan kalori kaya dengan kalsium. Tapi awas jaga kesihatan jantung tau. Tapi kalau kita jaga makan, tak ambil makanan berlemak dan berkalori, bekalan kalsium akan diambil dari tulang dan gigi. Disinilaa pentingnya keperluan kalsium dari tulang dan gigi.

Caplet Ostematrik boleh terurai dalam masa 3 minit apabila dimasukkan kedalam air.
Keistimewaan penghasilan Ostematrix Shaklee.

Sumber kalsium ada dua.
  • Kalsium dari alam (kalsium batu). Kelemahannya, kalsium ni boleh tercemar dengan racun seperti plumbum.
  • Kalsium dari  tulang. Kelemahannya darisegi sumber halal haram.
Kajian dibuat oleh Dr.Shangrawpada tahun 1986 -
Unsur kalsium adalah unsur paling banyak,yang besar, ia dimampatkan untuk menjadi keras dgn tekanan tinggi.

Disebabkan kalsium ni keras, dan merupakan makananntambahan yang tidak disalut (uncoated tablet) ia perlu diuraikan dalam masa kurang 30 minit.

Perbeza kalsium shaklee dengan pil kalsium lain.

- kalsium perlukan Vitamin D untuk bantu serapan kalsium n fosforus dlm tulang.

- perlukan magnesium untuk bantu saraf dan denyutan dan bantu hasilkan enzim yang beri tenaga kepada badan.

- mengandungi zinc/ boron/ manganese/ kuprum untuk pertumbuhan otot.

Ostematrix Shaklee lengkap dengan semua vitamin dan minerals tambahan bagi memberikan kesan yang lebih optimum pada badan. Oleh hal itu, jika kita nak pilih pil kalsium, cari pil kalsium yang lengkap dengan Vitamin D untuk serapan yang lebih bagus kedalam badan. OK!

Oleh hal yang demikian, cek balik pil kalsium kita semua, ada tak vitamin D. Kalau tak lengkap, hubungi Emilia, 0192872442 untuk dapatkan Ostematrix Shaklee.

So, Saya tinggalkan anda dengan pencarian jawapan dari anda sendiri. ANDA YAKIN DAN PASTI TULANG ANDA KUAT DAN SIHAT?





Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER