10 January 2014

BASIC H SHAKLEE - sihat & selamat



Al-kisahnya mengenai annakku yang tetiba demam. Hanna sebelum ni susah nak demam. Mungkin hasil dari PENYUSUAN SUSU IBU sehingga sekarang, badan dia mampu melawan virus demam. Ewah!! memandai je ko kan! macam le DOKTOR

Sepetang lepas saya balik kerja tu, tetiba je rasa badan dia panas. rasa lain macam doh time tu. Orang dalam rumah pulak tak dak yang demam pulak. Biasenye si Asytar or acu and acik dia yang biase demam. Umi dia pun ape lagi, panic attack la. Ishhh KAU! ANAK DEMAM KOT!. Mane tak panic. Belom setahun da mau demam-demam. Minum susu ibu kot ye pom. 

Dalam duk panic tu, saya wat rilek je lagi. Tak da la bagi ubat demam bagai. Sebab kalau boleh tak mau ajor bagi ubat sangat nanti bila dah imun dengan ubat, kang susah. So umi Hanna masih chill. Sampai Hanna tidur malam tu dia da mula merengek2. Nasib baik laa baoh Hanna ade. Tapi sedih jugok laa umi sebab Hanna tak mau umi dukung dia. HUUUUUU now umi yang nangis pulok. Tapi... bila nak susu nenen tatap cari umi. Ngeeee

The next day, pemantauan suhu badan dijalankan. OK! suhu makin tinggi, muka merah and Hanna makin tak senang duduk. Mau didukung sentiasa sehingga labuh bahu abohnya. NOW I need to find the solution for this. 

OK, tetiba teringat akan BASIC SHAKLEE ade standby kat umah. Asalnya guna BASIC H SHAKLEE ni untuk basuh botol susu and pump susu Hanna je. Kekadang tu je ade juga basuh buah-buahan dan sayur untuk masak.

Terus je bila nak mandikan Hanna petang tu, ambik BASIC H SHAKLEE ni n masukkan beberapa titik dalam bath tab mandi. Mandikan Hanna dengan sabun BASIC H SHAKLEE yang selamat, semulajadi & berkesan. tak ade toxic dan bersih jernih saje cairan dia.



Selama 2 hari berturut-turut mandikan Hanna dengan BASIC H SHAKLEE ni. Alhamdulillah dengan izin Allah, demam Hanna surut dan tak melarat ke hari berikutnya. BUT!!! ha amek ko besor but tuuu,  muka hanna naik merah-merah.

ALAMAK!!!

Dalam hati umi dah cuak. Ni sebab guna BASIC H SHAKLEE ke? ok umi, chillex please! Merah2 tu start naik kat muka. pastu naik kat badan. OK pastu lagi tunjuk kat ibu saya laa. Nak cek apa kene dengan Hanna. Pastu ibu cakap Hanna macam kene campak. Adoiii patotlaa dia demam. OK lagi sekali bantuan BASIC H SHAKLEE diperlukan. Now bagi menghilangkan rasa gatal and ruam-ruam merah kat badan Hanna. Alhamdulillah lagi sekali denagn izin Allah, demam campak Hanna tak berlarutan lama. Syukur. Dua hari je Hanna dah aktif semula. 




Kat sini umi Hanna nak share sikit kebaikan BASIC H SHAKLEE ni di saat saat kecemasan: cewaa!

Tahukah anda..kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung.Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal.
Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis
bahan racun yang merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan.



  • Menghapuskan kutu di atas kepala
Basahkan rambut dan ambil 10 titik basic-h dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala
bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas

  • Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas

Sapukan terus basic-h ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.

  • Menghindarkan & membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dsbnya

Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam botol semburan bunga yang dicampur air kemudian goncang dan semburkan kepada 

  • Demam panas (sebelum berjumpa doctor)

Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air.Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.

  • Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit)

Tuangkan 4-5 titik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.


yeaaaa! NOW Hanna da sihat, siap boleh main spanar abang atar lagi!

OK Laa. Hingga jumpa lagi ibu-ibu semua. ooo Pesanan umi! PASTIKAN BASIC H SHAKLEE TERSIMPAN DIDALAM RUMAH ANDA! 
Byee...






SHAKLiEEyagroup
Shaklee Independent Distributor (1026723)
+6019-287 2442 - whatsapp/call/sms
fairusemilia@gmail.com

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER