26 January 2014

KENAPA BADAN PERLUKAN VITAMIN C

Keperluan vitamin yang mencukupi dalam badan sangat diperlukan agar badan kite kekal sihat dan bertenaga. Kite tak rasa cepat letih dan lesu. Badan pun rasa fresh.
Antara vitamin yang wajib kite ambil untuk tubuh kite, salah satunya VITAMIN C. Bakpe (kenapa) kite makan/consume vitamin c ni.
credit: my piccas ambik shot sendri

Vitamin c ni boleh digunakan untuk budak2 kecik dan dewasa. Cuma bezanya pengambilan dos/mg bagi budak kecik mestilaa tak setinggi dos/mg orang dewasa.


So, how much vitamin c should I take daily?
Wowaaa omputih kau! ok source


Jadual first tu dos yang korang boleh ambik seharian tu pun kalau korang boleh dapat vitamin c yang pure, xde terdedah pada keadaan tercemar yang boleh hilangkan khasiat vitamin c tu.
credit: google
Jadual lagi satu, dos maximum yg advice kan seharian. Anggaran banyak tulaa. So korang budget2 laa tgk dos vitamin korang ambik tu sebiji berapa mg.


credit:google

Badan kite manusia tak hasilkan vitamin c tapi haiwan boleh hasilkan vitamin c mereka sendiri. That's why kenapa kite perlukan vitamin c, bagi pertumbuhan tisu badan, kuatkan gusi bagi perokok, membina kolagen, cepat sembuhkan luka dan demam, bantu iron serap lebih baik, dan macam2 lagi.

Selain daripada tu, yang penting sekali melindungi sistem imunisasi dan menghalang free radical dalam udara tercemar sekarang ni masuk kedalam badan dan membantu meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi dan kuat.

Sapa yang amalkan vit c ni susah nak selsema dan demam, kulit lembabnya, bila scratch je kulit, mesti xde kuor line putih tu. Try laa - ni jiran sebelah rumah yang bgtau kat saya mase pegi umah dia nak share pasal SHAKLEE ni.

Sesiapa yang suka stress sangat dan hidup dalam suasana stress sesuai sangat amalkan vit c ni sebab vit c ni dapat kembalikan hormon stress untuk lawan stress tu.

Korang baca ni mesti akan terfikir yang vitamin c sebenornya penting untuk di amalkan kan? So, salah satu altenative vitamin c yang tengah topmestilaa CHEWABLE VITAMIN C SHAKLEE dan SUSTAINED RELEASE VITAMIN C SHAKLEE.

U guys should try this at home.
Selamat membaca dan beramal :-)

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

1 comment:

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER