17 January 2014

PENGALAMANKU BERSAMA SHAKLEE

As salam dan selamat petang.

Petang yang sayu di Kuala Lumpur ni macam nak hujan. Tapi masih ade sinar mentari memancar. Angin pun kuat semacang je. Dunia di akhir zaman.

Dah kenyang dan solat semua, apa lagi yang nak buat. Basuh baju bereh, lipat baju bereh. Kalau dua tu dah settle, means kerje kira siap ah. Mihmihmihmihmih.
:-S

Sambil layan petang2 berangin, sambil tu blog walking laa. Tgk blog2 yang buat hati bisa bersemangat. Semangat dalam meneruskan perjuangan sebagai seorang businessumi!

Instead of blog walking hat orang, baik update blog sendiri. Petang ni nak update pasal SHAKLEE. Pengalaman saya sendiri menggunakan produk SHAKLEE.

Pada mulanya SHAKLEE ni tahu dari kawan dan family. Tapi xpernah nak try not even satu produk untill saya ada baby kecik after a few months deliver. Mula asal saya mencuba ALFALFA SHAKLEE, milk booster untuk tambah susu. But unfortunately suppliment tu tak sesuai dengan diri saya. Because of some health problem.

Masih belum jemu untuk terus mencuba yang lain, sepupu suami saya pun baru join SHAKLEE, Dia ada serius gastrik bila dalam proses pantang baby dia jugak, dan dia mengenali ESP dari seorang kawan yg dah sekian lama consume SHAKLEE dan success dalam business SHAKLEE ni

Saya pun cakap kat husband, nak try ESP SHAKLEE ni, at the same time sepupu ni ajak join ahli. Alhamdulillah suami support. Saya pun setuju untuk join ahli. Tapi masa tu tak fikir pun nak buat side income ni bagai.

Bermulalah pengalaman ku bersama SHAKLEE. ESP! Satu minuman shake yang sangat mengenyangkan dan buat susu badan saya makin pekat. But due to some healthy constrain, susu saya kurang kekuningan sedikit, sebab salah satu fungsi ESP adalah susu akan jadi kuning. MIX ESP WITH YOGURT AND U WILL SEE ESP TURN THE WHITE COLOR TO YELLOWISH. Saya tengok susu sepupu saya tu pekat kekuningam berbanding susu saya. Tapi tak pelaa janji susu makin mencurah2.

ESP bertibdak sebagai milk booster selain dari saya lakukan power pumping, demand n supply, doa banyak2 agar dapat susukan Hanna sampai 2 tahun. Susu makin banyak, tapi alhamdulillah takde la sampai bengkak susu. Cuma awal2 bersalin bengkak susu selalu jadi. Sebulan dah consume, saya puas hati sebab lagi satu kalau saya lambat makan pagi, gastrik kecik saya lambat menyerang. Pagi2 saya akan shake ESP ni dan minum.

Sampai ke hari ni, sebanyak 3 canister dah saya habiskan dalam tempoh nak masuk 5 bulan saya consume. Sangat menjimatkan.

Selain daripada ESP, saya juga consume OSTEMETRIK SHAKLEE untuk susu dn tulang. Since saya tak boleh consume ALFALFA SHAKLEE, saya gantikan dengan OSTEMETRIK ni. Saya punya masalah pinggul saya berbunyi atau sakit tiap kali bangun lepas solat. Pada awal saya gune OSTEMETRIK, saya tak perasan lagi, bila da masuk seminggu consume kalsiumagnesium ni, saya perasan, pinggul saya dah tak sakit macam dulu lagi sehinggalah sampai ke hari ni. Macam tak caye wooo. Saya ni hantu susu, sebelom consume SHAKLEE, problem masih ada. Walaupun susu tu dah banyak saya minum.

After a few month, tiroid semasa mengandung masih ada. One of the group member dalam group SHAKLEE suggestkan saya ambil GLA COMPLEX sebab dia pun ada masalah tiroid yang sama. It is so amazing bila dapat result tiroid yang bacaan dah kurang separuh dari bacaan sebelum guna GLA COMPLEX ni. Alhamdulillah dengan izin Allah, SHAKLEE membantu sedikit sebanyak. Masa tu saya belum on treatment. Tapi sepupu saya nasihatkan saya untul still dapatkan rawatan hospital. So now i'm on treatment doctor. Kite tgk akhir bulan ni pulok, brape bacaan tiroid saya.

Ada lg a few products SHAKLEE yang saya consume. WOW! Banyak nye. Tak takut ke ada effect makan banyak2 suppliment. Mm jangan risau. Sepupu saya n husband dia adalah Doktor, saya dah minta nasihat dan tanya dia siap2 pasal bende ni. As long as makan ikut dos yang diberikan, insyallah, supplements won't harm you.

Ok insyallah next entry saya akan ceritakan produk lain yang saya gunakan. Kali ni termasuk cerita husband dan anak saya juga Thank you for reading :-)


Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER