25 September 2016

Stress Boleh Merosakkan Badan?. B-complex Dan Ostematrik Mampu Mengurangkan Masalah Stress Anda.

Stress boleh merosakkan jiwa.

STRESS! Tekanan, memang jadi sebahagian dari hidup. Memang tak dapat lari dah sebab banyak faktor yang boleh menyumbang kepada stress ni. Bezanya bagi setiap kita, bagaimana kita mampu mengawal tahap stress agar stress tak merosakkan badan dan kepala otak kita ni.

Anda semua jangan terkejut tau, stress ni boleh merosakkan badan tanpa kita sedar. OMG!

Semakin hari, jika kita tak boleh nak kawal stress dalam diri, secara perlahan anggota dalaman badan kita akan 'sakit'. Sakit sebab menampung bebanan tekana yang sepatutnya kita buang jauh dari tubuh kita.

Jika stress boleh merosakkan badan, bagaimana cara kita nak kurangkan masalah stress yang kita hadapi?Jom teruskan pembacaan kita ok.

Setiap anggota dan organ dalam badan kita ni hidup tau. Ia mengetahui apa yang tuan badan rasai. Getaran stress tu dapat dirasai sehingg kedalam urat saraf badan kita. So, BE AWARE ok.

Kesan Stress yang boleh merosakkan badan kita.

 OTAK - akan menyebabkan kita rasa letih, kurang konsentrasi, tak dapat nak fokus pada kerja/rumahtangga. Kita akan moody, malas nak bercakap dan kadng kdang boleh jadi pemarah.
 KULIT - akan kurang lembab, tona jadi tidak sekata, berkedut dan kelihatan tua sebelum usia.
 JANTUNG - akan sempitkan salur darah, tingkatkan tekanan darah & kandungan gula dalam darah jadi tinggi.
 USUS - akan mengurangkan penyerapan nutrisi, gangguan pergerakan usus, keharmonian bakteria baik dalam usus akan terganggu dan akan menyebabkan masalah sembelit.
 SISTEM IMUN - akan menjadi lemah dan mudah mendapat peyakit berjangkit.
 HORMON badan tidak seimbang.
 OTOT - akan menyebabkan muscle protien breakdown. Otot jadi menggeleber.
Kesan negetif stress kepada badan.
Banyak faktor yang menyumbang kepada tekanan dalam hidup ni. antaranya, masalah ditempat kerja, pelajar yang sibuk menguruskan pengajian, surirumah yang menguruskan rumahtangga dan juga faktor luaran seperti pencemaran bunyi, dan juga gaya hidup yang tak seimbang.

Cara mengurangkan masalah stress.


  • Kenal pasti punca stress.
  • Bercerita dan berkongsi rasa dengan orang yang tersayang.
  • Amalkan pemakanan yang seimbang.
  • Ambil suplemen bagi meredakan stress seperti B-complex, Ostematrix dan Vitamin C.
  • Berzikir (bagi muslim) dan bermeditasi (bukan muslim).
    • Dekatkan dir dengan Maha Pencipta.
    • Bersenam dan lakukan aktiviti yang berfaedah.

    Bagaimana  B-complex dan Ostematrik mampu mengurangkan masalah stress anda.




    Antara supplement yang saya amalkan dalam membantu mengurangkan masalah stress adalah B-Complex dan Ostematrix. Selain tu, saya juga amalkan vitamin asas yang lain seperti Vitamin C dan multivitamin dan multiminerals untuk menampung keperluan nutrisi badan dan juga membantu mengawal aktiviti hormon dalam badan.

    Saya percaya, dengan pengambilan supplement seperti B-Complex dan Ostematrix ni, is sedikit sebanyak membantu diri kita mengawal tahap stress. Bagaimana vitamin vitamin seperti B-Complex dan Ostematrix dan juga supplement lain dapat membantu mengurangkan sress?


     VITAMIN C - kajian mendapati, kandungan vitamin c yang mencukupi dalam badan membantu mengurangkan tahap hormon cortisol dan corticosterone (hormon stress) dalam badan.
     VITAMIN B-COMPLEX - membantu penghasilan adenosine triphoshate, satu bahan penting untuk angkut tenaga ke sel-sel badan. Kajian mendapati vitamin B juga penting mood dan tidur yang berkualiti.
     OSTEMATRIX - magnesium yang ada dalam ostematrix penting untuk fungsi saraf dan otot. Magnesium yang mencukupi akan memberi rasa relax. 

    Semoga perkongsian ini dapat membantu mengurangkan masalah tekanan yang anda hadapi. Sebagai seorang muslim pula, sama-samalah kita lebih mendekatkan diri kepada Allah s.w.t dan menyerahkan seluruh kepercayaan hidup kita kepadan-Nya. Jika keadaan semakin tegang, serahlah diri kita kepada-Nya.

    Boleh hubungi saya, Lieya Kamz ditalian +6019 287 2442 untuk dapatkan produk Shaklee B-Complex dan Ostematrix untuk mengurangkan masalah stress anda sekarang. 

    Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

    No comments:

    Post a Comment

    INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER