07 January 2018

Bagaimana Business Shaklee Dari Rumah Boleh Jana Sale Dan Pendapatan Untuk Surirumah.



Saya Tak Pandai Business!

Kak lia laa tu, tapi kak lia memang suka berniaga. Kalau dulu menjual pakat hentam je. Tak dak ilmu. Tapi Alhamdulillah sejak berShaklee, banyak ilmu kak lia belajar. Kak lia start minat jual jual ni dari kecik lagi. Kak lia ikut arwah maktok kak lia jual kuih, dan mak ayah kak lia sendiri bila bulan puasa, jual popia goreng kat bazar Ramadhan selepas waktu kerja. Dari situ slowly minat berniaga tu datang. 

Bila dah semakin dewasa, kak lia start berjinak jinak denga business online. Seronok sebenarnya business online ni. Dari rumah, boleh jana pendapatan. Kak lia start dengan jual accessories, gelang handmade. Pastu jual preoved baju kurung. Alhamdulillah ada yang membeli. Jual suka suka je masa tu. Sampailah kak lia terjerumus dengan produk shaklee

Asalnya tak tahu sangat shaklee boleh buat business ni. Dipendekkan cerita, kak lia terjerumus jugak dalam business shaklee selepas amalkan ESP Shaklee dan vitamin untuk hipertiroid.

Dari dulu zero pasal ilmu ilmu marketing, tak ada langsung ilmu bab menjual, sekarang ni dah hebat sikit laa. Bak kata orang, DARI ZERO TO HERO NOW. Alhamdulillah. 

Ewahh, and I'm PROUD OF MYSELF. Dari dunia Senibina ke dunia perniagaan. Dari tak tau bab jual jual, sekarang dah master skit laa business online shaklee ni. 

Bagaimana business Shaklee boleh jana sale dan income untuk surirumah? Dulu kak lia tak terfikir pun nak jadi surirumah. Tapi impian tu ada. Alhamdulillah Allah mudahkan jalan. Tapi kak lia start business shaklee masa kak lia kerja lagi tau. Tahun lepas baru start business shaklee dari rumah sebagai seorang surirumah sepenuh masa. 

Macam mana kak lia buat dan macam mana shaklee bantu dan ajar kak lia setia berniaga dengannya? Bagaimana kak lia boleh jana pendapatan dari rumah dengan business shaklee. 


3 cara mudah business shaklee, jana sale dan pendapatan dari rumah. 

  • Guna dan sayang produk

Kak lia guna produk shaklee. konsisten dan jatuh cinta dengan produk. Bila kita konsisten, Alhamdulillah dah 4 tahun lebih makan, kak lia dah rasa perubahan yang best untuk diri kak lia. Perubahan tu dah rasa sejak awal guna dah. Lepas 3 tong ESP Shaklee, kak lia dah nampak perbezaan ketara pada kulit. Pastu dapat kesan shaklee untuk penyusuan. Kak lia consume set menyusu, susu lebih banyak meriah pekat. Dari situ slowly guna produk produk lain untuk rasa dan feel the produk. Antaranya vitamin hipertiroid, basic H, Nutriferon, Gla Complex dan set menyusu. 


  • Kongsi cerita dan produk shaklee. #shakleeeffect

Bila dah dapat shaklee effect, kak lia start kongsi dengan kawan kawan. Yang ni mudah sebab mostly kawan kawan sekeliling memang dah tau pasal vitamin shaklee. Lagi senang kerja kak lia nak berkongsi cerita dan promote set kesihatan. Kak lia lebih fokus pada set hamil, menyusu, set cantik dan tiroid. Time ni kak lia just bermongsi melalui media sosial Facebook saja. Dabang alang berfacebook, why not share pasal sesuatu yang lebih memberi faedah.  Betul tak? 


  • Cari ilmu dan berguru


Dalam shaklee, kami ada support group dan upline yang banyak bantu untuk belajar pasal marketing. Nak berniaga kene ada cikgu. so kak lia kenalkan diri dengan upline dan kawan kawan shaklee yang lain. Ilmu yang berharga adalah belajar dari pengalaman sendiri dan dari mentor mentor, kak lia belajar cara nak build biz shaklee ni dengan lebih baik. Alhamdulillah kak lia sangat bersyukur sebab mentor mentor semua baik baik dan tak lokek ilmu. Lagi seronok, shaklee sendiri adakan kelas kelas kesihatan dan event event yang berkaitan untuk memberi lebih pemahaman kepada produk dan business shaklee. Company memang support 120%.


  • Bina empayar business shaklee bersama business partner


Bila dah ada ilmu, dah ada kawan kawan yang turut beli dari kak lia, kak lia akan bagitau kawan kawan untuk join shaklee jugak untuk rasai apa yang kak lia dapat. Of coz benda ni paling mencabar sikit sebab tak semua orang suka berniaga dan tak semua setia dan konsisten serius nak jaga kesihatan. Tapi tak mematahkan semangat kak lia nuk berkongsi. Dari situ kak lia teruskan membina rangkaian biz kak lia sebab kak lia nak lebih ramai lagi kawan kawan yang guna shaklee dapat grab peluang yang shaklee beri pada kita, bukan setakat dapat jaga kesihatan dengan baik tapi dapat grab peluang untuk jana pendapatan kedua isi rumah bantu suami. 

Apa lagi kak lia buat bagi kembangkan biz kak lia? Bagaimana dengan business shaklee dari rumah boleh jana sale dan income untuk surirumah. Semestinya dengan beronline menggunakan medium media sosial. Dah alang alang ada fb, instagram dan blog, gunalah kekuatan yang ada ni untuk melebarkan lagi empayar biz kita. Sebelum nak buat marketing, satu pesan kak lia, carilah guru yang melalui pengalaman dalam business yang kita nak ceburi.

Macam mana nak biz secara online? jom join group kak lia ShaklieyaGroup untuk sama sama memecut ketangga kejayaan. Kak lia akan guide dan coaching anda secara personal dan ajar macam mana nak jana pendapatan dari rumah dengan Shaklee.




Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER