21 January 2018

Business Shaklee Mudah Dan High Demand.


' Where Do I Begin.. 
Kak lia bermula dengan sebotol ESP dan set tiroid. Actually nak kata set tiroid tak boleh lah, kita panggil vitamin untuk nutrisi badan tiroid. haaaa gitu.Makan pahtu keep tract kesihatan.
Tapi tak boleh nak 100% keep tract bab tiroid ni sebab, bila nak follow up je, ngandung, ngandung je stop jumpa pakar bahagian tiroid.
Nak operate pun sampai skang ni masih belum operate. Tapi Alhamdulillah condition sekarang dah terkawal. Semua normal dah, cuma perlu buat satu lagi test scan tiroid function. Yang ni mohon doa semua dimudahkan yer. 
Bermula dari situ, GUNA PRODUK SHAKLEE, Kak lia terus run business shaklee. Jumpa kawan kawan baru, kutip ilmu dan cari ilmu marketing jugak sebab nak biz kan.
So, bermula langkah panjang keluar mencari ilmu. Walaupun biz online, jangan kata kita hanya duk rumah saja tau. Nak COD barang pun kene jumpa orang. Bila nak jumpa orang mestilah perlu ada ilmu didada. Tak banyak pun sikit. 
Bulan pertama, kak lia dah layak dapat bonus. Haaaa dari situ start keterujaan kak lia untuk berkongsi shaklee. Produk dah guna, share jelah.
Sampailah sekarang ni.
 
Ada lagi nak story, kita sambung next post yer. Kang jadi karangan pulak.' 

Kenapa kak lia suka biz shaklee. Antaranya sebab anak anak jugak.Ada je orang terdekat kak lia tanya dan suh kak lia cuba biz lain.





Boleh je kak lia nak cuba business lain, tapi dapat tak biz tu bagi kak lia macam shaklee berikan.
- masa
- modal kecik
- support group yang terdiri dari kalangan professionals
- ilmu yang sentiasa up to date seiring marketing di Malaysia


Dan yang penting, adakah produk atau servis yang kak lia akan buat (biz lain) boleh bertahan sehingga 20-30 tahun kelak? Boleh ke nak buat R&D bagi mengekalkan kebagusan produk atau servis?

Dengan shaklee, kak lia hanya pikirkan cara untuk berkongsi sahaja kebaikan produk. Tak perlu pening kepala nak fikir pasal production barang, erti kata lain, nak set up biz dari A to Z. Kalau kak lia tak boleh COD pada customer sebab jauh, shaklee boleh hantar terus ke rumah. Kalau shaklee cuti, kak lia ada business partner kat negeri lain yang boleh bantu tolong pos atau cod barang shaklee.

Apa yang paling bernilai bagi kak lia adalah ilmu yang shaklee berikan, talk kesihatan yang free je dari Nutritionist berpengalaman. Bila belajar pasal nutrisi ni, lagi kita appreciate pasal nak jaga kesihatan.


Kalau kak lia tak serius amalkan shaklee, belom tentu kak lia sanggup nak gi dengar ceramah pasal kesihatan. Hehehehe. Bila kita nak sesuatu, kita akan usaha untuk cari cerita pasal benda yang kita suka.

Shaklee mudah tapi tak senang dan mempunyai demand yang tinggi. Bila kita dah feel shaklee tu, dengan skop lebih luas, bukan semata mata sebab nak kejar sale, nak kejar untung, baru kita akan rasa worth to invest with shaklee.

Bantu orang untuk bantu diri kita semula.
Bantu diri untuk bantu orang lain.

2018 tahun sama sama jaga kesihatan dan merebut peluang membina empayar business kita sendiri bersama Shaklee. Insyallah.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER