05 January 2018

Bagaimana Dari Gadis Biasa Ke Wanita Bertutup Hitam.



Kak lia ni bukanlaa anak ustaz atau datang dari background family yang warak. Kak lia sama je macam gadis gadis diluar sana satu ketika dahulu yang zaman remajanya free and easy. Tapi, bagaimana kak lia yang dulu mek rock jugaklah, boleh berubah 360° dari gadis biasa ke wanita bertutup hitam.

Bagaimana kak lia boleh berniqab? Soalan yang sering kawan kawan tanya kak lia bila mereka jumpa semula. Susah jugak nak story tapi Alhamdulillah Allah mudahkan kak lia berkongsi.

Asalnya bermula bila kak lia menempuh alam perkahwinan. Tapi niat dan detik hati untuk bertutup labuh tu dah ada dalam hati suatu ketika dulu. Asbab kahwin dengan suami, kak lia baru dapat pakai niqab.

Cerita nak berniqab ni dah lama. Tapi betul betul kuat bila jadi suri hati Bampis.

Being a niqabis is not easy. First nak face family. Orang luar tu kak lia tak kesah sangat, tapi takot family kak lia tak leh terima perubahan.

Alhamdulillah family kak lia ok. Lega tau.

Tapi ada beberapa perkara yang masih merisaukan jiwa. Macam mana nak kerja. Macamana nak istiqamah pakai niqab.

Tapi semua tu berubah bilamana Bampis bawak kak lia gi Rusila. Kat situ jugak kak lia first time keluar berniqab bila tengok anak gadis student kat situ berniqab sama.

Satu rasa yang damai. Sejuk je tengok.

Bila balik rumah, kak lia masih lagi terkesan bila tengok adik adik pakai niqab. Alhamdulillah  alah mudahkan perjalanan kak lia dengan imej kak lia sekarang ni.

Bila involve daam business shaklee ni pulak, risau jugak. Macam mana nak berniaga. Muka tutup tapi nak jual produk.

Tapi semua tu cuma mainan minda je. Once involve dalam shakee, rupanya ramai lagi niqabis niqabis join shaklee. Lagi seronok nak bershaklee. Walaupun kekadang bila gi kelas shaklee, kita sorang je pakai niqab.

But insyallah. no metter im wearing niqab, kak lia tak jadikan sebagai halangan untuk berniaga. Insyallah doakan ka lia terus istiqamah dan berjaya dunia akhirat.

Untuk pengetahuan kalian jugak, bila kita sentiasa yakin dengan diri dan yakin dengan rezeki Allah, Dia mudahkan kita jumpa customer yang mudah berurusan. Sekarang ni, ramai customer yang PM kak lia, whatsapp kak lia berminat nak beli dan beli set kecantikan shaklee. Paling laris Vitamin C dan Bcomplex. Ada juga beli ESP Shaklee.

Alhamdulillah. So nasihat kak lia, dont underestimate keupayaan diri kita sebelum kita dapat buat apa yang kita jarang buat. ok?!



Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER