12 January 2018

Perubahan Diri Setelah Involve Dan Bekerjaya Sebagai Usahawan Shaklee.


Dalam hidup kita ni, kita sentiasa akan buat keputusan. Keputusan yang kita buat tu samada akan buat kita stay pada keadaan kita seperti biasa atau akan ubah life kita 360 darjah. Nak buat keputusan dan perubahan tu tak mudah tapi tak juga susah. Apa yang penting, niat kita untuk melakukan sesuatu yang yang boleh memberi kesan yang baik kepada hidup kita.

Sebelum bershak;ee, kaka lia adalah seorang pekerja swasta yang sangat bercinta dengan dunia kerja kak lia. Architecture is my passion. Kak lia boleh tak tidur malam untuk buat design atau 3D model atau apa saja yang berkaitan dunia senibina. Baik dalam office maupunluar office. And i do love contruction as well. So kalau turun site nak buat inspection atau nak visit site ker, akulah orang yang paling terbahagia dalam donia.

Tapi hidup ni tak sentiasa berada di atas dan tak sentiasa duduk kat bawah. Setiap kehidupan kita, kita sentiasa nak ada kemajuan dan perubahan yang baik.

Sejak bershaklee, banyak benda yang kak lia belajar dari segi nak urus masa, nak berkawan, nak kawal emosi dan nak handle rejection. Kalau dulu kak lia sejenis manusia yang tak ada perasaan dan kekadang too sensitives, tapi sejak berniaga ni, hati ni kuat untuk tempuhi dugaan dan cabaran.

Perubahan yang kita buat atau nak buat tu biarlah beri kesan yang positif untuk diri kita dan juga orang sekeliling kita. Nanti tak delah orang nampak kita ni berubah, macam buat tebiat pulakkan.

Sejak bershaklee ni, kak lia rasa banyak dah perubahan pada diri kak lia yang mematangkan hidup ni dan kak lia masih dalam proses nak adapt dengan perubahanyang berlaku dari hari ke hari.

Perubahan diri setelah involve dan bekerjaya sebagai usahawan shaklee.

1- Setiap hari adalah hari baru untuk belajar benda baru. Perubahan tu berlaku dari segi cara nak handle business. Hari hari kene ypdate turn produk dan juga sale melayan customer. kalo dulu malu malu tak aktif bersosial dimedia sosial. now dah ramai kawan. boleh sembang mcm 10 tahun dah kenal.

2- Dulu akhir bulan dapat fix income, now kene sentiasa target untuk tingkatkan income dari bulan ke bulan.

3- Dulu kawan tak ramai, now circle of friends dah variety

4- Dulu nak pergi kerja, tinggal anak. Sekarang ajak anak anak join kerja sekali dengan mak. Gi COD barang dan kelas kelas shaklee.




5- Kalau dulu tunggu gaji baru reward anak anak, sekarang ada untung runcit, mesti nak reward anak anak

6- Dulu kerja, duk jauh dengan suami, sekarang dah tinggal under one roof dengan suami. Alhamdulillah yahuuu.




7- Dulu husband lihat je bini bershaklee, now suami dah involve sekali gi COD vitamin, makan vitamin slowly now.

Apa sahaja perubahan dalam hidup yang pastinya kita nak perubahan tu sesuatu yang memberikan impak terbaik dalam hidup.

Perubahan yang paling besar dalam hidup kak lia juga adalah Kak lia lebih menghargai diri kak lia. Kalau dulu kak lia hanya melengkapkan ibadah sekadarnya. Cukup seadanya. Tapi sejak menjerumuskan diri dalam dunia shaklee, kak lia lebih menghargai apa itu kesihatan dan nikmat nikmat sekeliling. Bukan taksub bershaklee.

Tapi sebab kak lia belajar sesuatu bersama sama kawan kawan shaklee. Sekarang dah mula kenal dhuha, tahajjud, dan dapat lebih beribadah dengan tenang. Itulah perubahan dan nikmat yang paling besar kak lia dapat rasakan dalam diri kak lia. Amin. Semoga kak lia terus istiqamah sehingga kak lia tutup mata.

Doakan tahun 2018 ni adalh tahun kejayaan terbesar untuk Shaklieya group dibawah pimpinan kak lia. Insyallah amin.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER