23 January 2018

Business Partner (Downline) Shaklee Adalah Kekuatan Dalam Membina Empayar Business Shaklee.

Dalam business shaklee, 80%adalah dari leadership yang kita ada. Memandangkan semua orang tau shaklee adalah MLM, so secara tak langsung plan pemasaran shaklee ada sponsirship untuk daftar sebagai ahli.

Maknanya macam mana tu? Senang cerita, dalam shaklee ada upline dan downline. Mereka ini adalah business partner dalam kumpulan shaklee. Bagi yang menjadikan shaklee sebagai kerjaya, macam kak lia ni, juga sebagai seorang bsuiness leader, kak lia bertanggungjawab dalam membawa ahli ahli yang berdaftar dibawah kak lia untuk mengamalkan produk shaklee sebaiknya.

Business partner kita adalah salah satu kekuatan utama dalam membina perniagaan kita.

Kak lia realize, untuk terus grow dalam Biz ni, sponsoring is the biggest point untuk kita terus berkembang. Dalam shaklee, kita perlu besarkan network marketing untuk orang ramai lebih tau pasal perniagaan kita. Disitulah leadership kita ditonjolkan bagi menggerakkan business dan menjadikan group kita berkembang lebih luas ke seluruh negeri.


Sepanjang bersama shaklee, kak lia ada biz partner dari pelbagai golongan umur. Ada makcik, ada baya baya kakak, dan ada adik adik. Ada pekerja kerajaan, swasta, ada pelajar dan juga ada surirumah.

Mereka ni sangat memberi inspirasi kepada kak lia untuk terus membina kumpulan business kak lia. Kenapa? Walaupun ada dikalangan mereka hanya makan shaklee sendiri sahaja, tak buat business, tapi ada dikalangan mereka yang masih mampu grab income bersama shaklee. 

Bila kak lia tanya, macam mana mereka buat sampai boleh dapat bonus? Mereka biasanya akan share cerita shaklee dengan family dan kawan kawan and ada dikalangan family dan kawan kawan memang mencari shaklee dan beli dari downline kak lia. Alhamdulillah rezeki.





Itu cerita pasal downline kak lia. Business partner yang membantu menyebarkan lagi kebaikan shaklee pada semua. Belum masuk bab upline dan super upline lagi. 

Masa awal awal bershaklee, kak lia memang muka tebal tak malu untuk jumpa upline upline kak lia. Alhamdulillah , kak lia bukan kenal upline yang kak lia daftar masa join ahli dulu je, tapi kak lia jumpa dan belajar juga ilmu biz shaklee dari super upline yang dah berjaya.

Salah satu asbab kejayaan mereka harini adalah kerana shaklee. Mereka ada satu misi dan visi yang besar dan menjadikan shaklee sebagai kerjaya utama. Super upline kak lia bukan cikai cikai punya orang. Most of them are professionals. Engineer, cikgu, doktpr. kak lia ada juga tahu yang salah seorang Master Shaklee adalah seorang bekas peguam dan sekaarang menjalankan perniagaan shaklee sepenuh masa.

with Master Hadhatina

with Master Norita Kak N

with Master Lyna Noh
with Kak Salwa (kiri), my upline (spek tudung hitam) dan sideline.

with kak salwa dan my biz partner Irah dan Kak Yana

Memang super duper hebat. Walau apa tanggungjawab yang mereka ada, mereka tetap utamakan misi dan visi shaklee untuk capai impian mereka. Insyallah kak lia will follow dari belakang.


Walau siapa pun kita, kita sebenarnya boleh menjadi lebih dari apa yang ada dalam diri kita. Kekadang, orang lain juga mampu menjadi dan dijadikan sumber inspirasi untuk kita berjaya.

Apa yang penting, ambil semangat yang positif dan buang perkara yang negetif untuk terus maju dalam berniaga.

Jom join group shaklee kak lia di Kuala Terengganu. Kita kasi gempar satu Kuala Terengganu dengan sale yang meletop letop.

Untuk dapatkan produk Shaklee yang dicadangkan, boleh hubungi 6019-2872442 - Lieya menerusi SMS @ CALL @ WHATSAPP untuk respond pantas. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

INI BLOG FAIRUS EMILIA. TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKUNJUNG DAN JANGAN LUPA FOLLOW YER